فلایتیو و اسنپ تریپ؛ همکاری یا ادغام؟
پیوستن پین تاپین به گروه اینترنتی ایران و تغییر نام این برند به اسنپ تریپ، یکی از مهمترین خبرهای حوزه استارتاپهای ایرانی در چند روز گذشته بوده است.
به گزارش اکوسیستم، روز گذشته پین تا پین رسما برند خود را به اسنپ تریپ تغییر داد و خبرهایی نیز مبنی بر همکاری آن با استارتاپ فلایتیو و احتمالا ادغام آن با گروه اینترنتی ایران شنیده میشود. چندی پیش نیز خبری مبنی بر ادغام جاباما، زورق و علی بابا را شنیدیم. حال باید دید این دو برند بزرگ چه تحولاتی را در حوزه گردشگری ایران به وجود میآورند.
امیرعلی مهاجر (مدیرارشد داخلی اسنپ تریپ) در مورد ری برند پین تا پین به اسنپ تریپ گفت: پس از تجریه موفق ری برند زودفود به اسنپ فود در گروه اینترنتی ایران (IIG) و با توجه به هدف پین تا پین برای تبدیل شدن به برترین نام در حوزه گردشگری آنلاین، پس از چند ماه بررسی و ارزیابی، تصمیم بر این شد که پین تا پین با نام جدید اسنپ تریپ به فعالیت ادامه دهد؛ ولی در عین حال به دنبال جذب نیروهای مستعد و با کیفیت برای توسعه فعالیت خود نیز خواهیم بود.
مهاجر در مورد ادغام فلایتیو با اسنپ تریپ، با رد این شایعه در مورد همکاری تازه این دو استارتاپ فعال در حوزه گردشگری تشریح کرد: به منظور کامل کردن بسته خدماتی که به مشتریان خود ارائه میدهیم، تصمیم داشتیم که امکان رزور پروازهای داخلی و خارجی را نیز مهیا کنیم؛ برای رسیدن به این هدف دو راه پیشرو داشتیم یکی اینکه خودمان وارد این حوزه شویم و از صفر آغاز کنیم و دوم اینکه با برندی که شناخته شده است همکاری کنیم. در نتیجه تصمیم گرفتیم که با فلایتیو یک همکاری را در قالب قرارداد پارتنرشیپ آغاز کنیم. بنابراین هیچ ادغامی انجام نشده است.
مدیرارشد داخلی اسنپ تریپ خاطر نشان کرد که مانند هر همکاری دیگری، خوب بودن روند همکاری، قطعا در بیشتر شدن آن و حتی تغییر نوع قرارداد در آینده موثر خواهد بود.
علی کشفی (هم بنیانگذاران فلایتیو) نیز در مورد در مورد همکاری با اسنپ تریپ گفت: همکاری ما با اسنپ تریپ به این صورت است که هتلهای داخلی را ما از سامانه اسنپ تریپ میگیریم و آنها نیز پروازهای داخلی و خارجی را از سامانه ما خواهند گرفت. در مذاکرات مختلف که برای پارتنرشیپ انجام دادیم، متوجه شدیم که با پین تا پین که به اسنپ تریپ تغییر نام داده است، نقاط مشترک زیادی داریم، به همین دلیل تصمیم به همکاری گرفتیم.
کشفی با اشاره به اینکه فلایتیو تا کنون تجربه چنین همکاری را با شرکت دیگری نداشته است، اظهار داشت: پس از بررسیهای مختلف به این نتیجه دست یافتیم که این همکاری انجام شود و با توجه به اینکه نزدیک عید نوزو است و بازار گردشگری داغ میشود، امیدواریم به نتیجه دلخواه دست پیدا کنیم. معمولا در چنین قراردادهایی، مدت زمانی به عنوان فاز اولیه تست مشخص میشود و طرفین در این مدت همکاری را بررسی و ارزیابی میکنند و در صورت مثبت بودن نتیجه همکاری این قرارداد تمدید خواهد شد. این همکاری نیز به همین شکل انجام گرفته است اما در مورد کیفیت همکاری و زمان آن فعلا چیز بیشتری نمیتوانم بگویم.
هم بنیانگذاران فلایتیو در مورد مسائل مالی این همکاری، اظهار داشت: در پارتنرشیپها، معمولا هر دو طرف از بخشی از سود خود میگذرند تا طرف مقابل نیز سود کند؛ به هر حال در کار باید منافع مشترکی وجود داشته باشد. ما نیز براساس ماهیت این شکل همکاریها پیش خواهیم رفت، بنابراین سودی از هر دو طرف به دیگری خواهد رسید.
نظرات