فرصت‌های سرمایه گذاری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نکات آن

فرصت‌های سرمایه گذاری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور و تاسیس فروشگاه‌های جدید اتفاق خوبی برای اقتصاد کشور است زیرا فروشگاه‌های زنجیره‌ای با ایجاد عقد قراردادهای بلند‌مدت با تامین‌کنندگان، برندسازی فروشگاه، کاهش سرانه نیروی انسانی به‌ازای میزان فروش، ایجاد امکانات رفاهی، ایجاد امکانات حمل و نقل برای تامین‌کنندگان، یکپارچه کردن شبکه توزیع و استفاده از مدرن‌ترین فناوری‌های ارتباطی، تجمیع تقاضا‌های خرد و سیاست‌های تخفیفی موجب افزایش بهره‌وری فروش و تقویت تولید خواهند شد. در حالی که در برخی از کشورهای دنیا ۸۰ تا ۹۰ درصد کالاها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود، در ایران ۴ تا ۵ درصد کالاهای تولید داخل در این فروشگاه‌ها ارائه می‌شود. می‌باشد که فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری افراد و واحدهای صنفی است که می‌خواهند فروشگاه‌های زنجیره‌ای را برای خود ایجاد کنند و صنوف مختلف می‌توانند در این موضوع مشارکت داشته باشند و به ‌انجام رسیدن چنین رسالتی زمینه‌های اشتغال بسیاری را فراهم می‌کند. ظاهرا علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در زمینه تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم راه کوتاه و آسانی را پیش‌رو دارند و می‌توانند به آسانی مجوزهای لازم را دریافت کنند. هرچند که میزان سرمایه لازم برای ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای بنا به گروه‌های کالایی مختلف فرق می‌کند، اما به‌طور میانگین به ازای هر متر مربع عرصه فروش حدود ۶ میلیون تومان سرمایه مورد نیاز است و این فروشگاه‌ها به ازای هر شعبه به مساحت ۲۰۰ متر مربع، به‌طور میانگین برای ۱۰ نفر اشتغال‌زایی دارند. سرمایه گذاری برای راه انداری فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مفهوم امروزی آن نیازمند سرمایه‌گذاری قابل توجهی می‌باشد و در صورتی که سرمایه‌گذار نتواند سرمایه کافی در این زمینه به کار بگیرد، سرمایه‌گذاری در این بخش برای وی مقرون به‌صرفه نخواهد بود. صرف ایجاد و توسعه ‌ی فروشگاه‌ها برای رونق اقتصادی کافی نیست و این جریان توزیع مدرن مانند دیگر ساختارهای نو نیاز به برنامه‌ریزی دقیق، ایجاد زیرساخت‌های لازم و حمایت دارد تا در جهت منافع اقتصادی و اجتماعی کشور پیش برود. سرمایه گذاری خارجی در زمینه فروشگاه‌های زنجیره‌ای سرمایه گذاری خارجی در زمینه فروشگاه‌های زنجیره‌ای این در حالی است که اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و اهداف سند چشم انداز بیست ساله در ایران، این امکان را فراهم می‌آورد که برنامه‌های مهمی از قبیل نوین سازی شبکه‌های توزیع از طریق جذب بیشتر سرمایه گذاری خارجی مورد تاکید قرارگیرد. یکی از شرایط ایجاد و شکل‌گیری فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تامین مالی از طریق سرمایه گذاری‌های لازم در این زمینه می‌باشد. سرمایه‌گذاری خارجی علاوه بر برطرف کردن کمبود منابع مالی موجبات انتقال فناوری، توسعه مهارت و مدیریت برای ارتقای توان کیفی نیروی کار داخلی، افزایش استاندارد تولیدات داخلی، افزایش بهره وری، تشویق فعالیت‌های بخش خصوصی، دسترسی به کالاهای با کیفیت‌تر و در عین حال ارزان‌تر و در نهایت حرکت به سوی اقتصاد بازار را برای کشور میزبان به همراه دارد. در ایران نیز جذب سرمایه‌گذاری خارجی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است و سرمایه گذارانی از کشورهای مختلف به این موضوع گرایش نشان داده‌اند. با توجه به حساسیت موضوع سرمایه‌گذاری خارجی، در کشورهای مختلف برای ورود فروشگاه‌های زنجیره‌ای خارجی، قوانین و شروطی قرار داده می‌شود تا حضور این شرکت‌ها مانع آسیب به تولید داخلی و اشتغال درآن کشور شود. اگر در زمینه عمده‌فروشی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای فعال می‌باشید و یا علاقمند به سرمایه‌گذاری در بازار فروشگاه‌ها هستید می‌توانید برای شروع و ادامه سرمایه‌گذاری‌تان از خدمات وینداد بهره‌مند شوید.

متن کامل نوشته در سایت وینداد

    منبع بلاگ

    وینداد

    وینداد

    خدمات حقوقی آنلاین

    نظرات