حراج‌های سال و بحران لجستیک کسب و کارهای اینترنتی

حراج‌های سال و بحران لجستیک کسب و کارهای اینترنتی

در این مطلب قصد داریم اهمیت لجستیک در حراج‌های کسب و کارهای اینترنتی در ایران را بررسی کنیم؛ با تی‌نکست همراه باشید. اگر کسب و کارهای اینترنتی را به دو دسته کسب و کارهای بزرگ مانند دیجی‌کالا و کسب و کارهای کوچک که حتی ممکن است با یک صفحه اینستاگرام کسب درآمد کنند، تقسیم‌بندی کنیم، منطقی است که صاحبان کسب و کارهای بزرگ که درآمد بسیار بالایی دارند، خودشان ناوگانی مستقل برای ارسال بسته‌هایشان داشته باشند؛ اما آیا این ناوگان در پیک کاری و حراج‌های سالانه، می‌تواند نیازهای لجستیکی آن کسب و کار را برآورده کند؟ آیا منطقی است که آن کسب و کار برای چند روز مشخص در سال که جمعا به یک ماه هم نمی‌رسد، اعضای ناوگان لجستیک خود را از ۱۰۰۰ به ۵۰۰۰ نفر افزایش دهد؟ باز هم جواب خیر است! اگر کسب و کارهای اینترنتی با کمی دوراندیشی از یک یا دو ماه قبل از شروع حراجی‌های مهم مانند بلک فرایدی، سایبر ماندی، شب عید، شب یلدا، عید تا عید (قربان تا غدیر) اقدام به عقد قرارداد با شرکت‌های واسط لجستیک کنند، به‌راحتی می‌توانند از پس مشکلات لجستیکی در این زمان، بربیایند و مشتریان خود را همواره راضی نگه‌دارند. بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی در خارج از کشور با به‌کارگیری همین روش توانسته‌اند به سودی چند برابری در حراج‌های سالانه‌ی خود برسند؛ مشاهده همین رشد می‌تواند الگویی مناسب برای کسب و کارهای داخلی باشد تا ارسال بسته‌های خود را به شرکت‌های واسط لجستیک که تجربه کافی در این زمینه دارند، بسپارند.

متن کامل نوشته در سایت تینکست

    منبع بلاگ

    تینکست

    تینکست

    راه‌حل سریع و اقتصادی ارسال بسته

    نظرات