آیا می‌دانیم فرهنگ کسب و کار واقعا چیست؟ قسمت چهارم

آیا می‌دانیم فرهنگ کسب و کار واقعا چیست؟ قسمت چهارم

شما برای برآورده شدن نیازهای منحصر به فرد سازمانتان باید فرهنگ کسب و کار خودتان را طرح‌ریزی کنید اما اصلی وجود دارد که مورد نیاز هر سازمانی است. سوالی که همه جای دنیا کارمندان همیشه از خود می‌پرسند این است: آیا کاری که من می‌کنم تفاوتی ایجاد می‌کند؟ آیا مهم است؟ آیا سبب پیشبرد شرکت می‌شود؟ آیا کسی به آن توجه می‌کند؟ بنابراین بخش بزرگی از کار مدیریت این است که اطمینان حاصل کند که پاسخ همه‌ی این سوالات مثبت است. وقتی شرکت رهبران خودش را در سال ۲۰۱۰ تغییر داد مدیر عامل جدید با فهمیدن این موضوع هاج و واج مانده بود: ۱۵ هزار نفر از کارمندان اصلا سر کار نمی‌آمدند و کسی اهمیت نمی‌داد. به یاد دارم که با خود فکر می‌کردم اگر من نمی‌توانم آن‌ها را وادار به تصمیم‌گیری برای یک سری سوال ساده کنم چرا کسی باید خودش را برای آمدن به سر کار اذیت کند؟ بنابراین از تمام کارمندان سازمان چندین هزار نفری‌ام قول گرفتم که اگر مشکلی دارید و نیاز به تصمیم‌گیری وجود دارد و با مدیرتان به نتیجه نمی‌رسید با من در میان بگذارید تا من در عرض یک هفته تصمیم خودم را به شما اطلاع دهم. اگر شرکتتان نمی‌تواند تصمیم بگیرد، اگر نمی‌تواند به سرعت به ابتکار عمل‌ها واکنش نشان دهد، یا اگر شکاف در رهبری وجود دارد، مهم نیست که چه افراد فوق‌العاده‌ای را استخدام کنید یا چقدر برای تعریف فرهنگ زحمت بکشید، چرا که با بی‌تفاوتی تعریف خواهد شد چون این چیزی است که به آن بها می‌دهید. اگر من سخت کار کنم و همکارم کاری انجام ندهد و هر دو تاثیر یکسانی روی شرکت داشته باشیم، رفتار اوست که سرلوحه‌ی همه قرار خواهد گرفت.

متن کامل نوشته در سایت شرکت توسعه کارآفرینی بهمن

    منبع بلاگ

    شرکت توسعه کارآفرینی بهمن

    شرکت توسعه کارآفرینی بهمن

    حمایت و تجاری‌سازی طرح های پژوهشی نوآورانه و سرمایه‌گذاری جسورانه

      نظرات