لجستیک سبز به سبک Rytle

لجستیک سبز به سبک Rytle

لجستیک سبز که در اواسط دهه ۱۹۸۰ مطرح شد، مفهومی برای توصیف سیستم‌های لجستیکی و رویکردهایی است که از فناوری و تجهیزات پیشرفته استفاده می‌کنند تا آسیب‌های محیطی را درحین عملیات به حداقل برسانند. استارتاپ Rytle که در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شده است، ‌ قصد دارد با دوچرخه‌های برقی خود، مدل‌های سنتی حمل و نقل را با مفهومی جدید در لجستیک سبز با عنوان Rytle با به‌کارگیری این دوچرخه‌ها و رفتن به سمت لجستیک سبز و همچنین فناوری‌ مخرب ( این توجه برای توسعه لجستیک سبز از سوی شرکت‌ها، دولت و مردم به‌خصوص به‌علت آن‌که لجستیک سنتی ملزومات جامعه مدرن را تامین نمی‌کند، به سرعت افزایش داشته است؛ بنابراین اجرای شیوه‌های مدیریت زیست محیطی مانند لجستیک سبز می‌تواند علاوه بر حفظ مزیت رقابتی شرکت‌ها، به جلوگیری از آلودگی محیط زیست نیز کمک کند. Rytle برای داشتن حداکثر انعطاف‌پذیری در لجستیک شهری و کمک به لجستیک سبز، از فناوری‌های پیشرفته و حافظ محیط زیست استفاده می‌کند. این BOX توسط ارائه‌دهنده خدمات لجستیکی پر می‌شود و درواقع ارتباط بین HUB و MovR را نشان می‌دهد. HUB یک انبار سیار است که نیاز به فضای زیادی ندارد و به دلیل طراحی خلاقانه آن، یکپارچگی‌ محیط شهری را از بین نمی‌برد؛ با توجه به طراحی خلاقانه، HUB‌‌‌هایی که توسط RYTLE طراحی شده‌اند فضای کمی را اشغال می‌کنند و از نظر اقتصادی و زیست محیطی نیز منظر شهری را یکپارچه نگه می‌دارند. این برنامه سیستمی برای ردیابی دقیق، گزینه‌‌های قفل کردن برای MovR، BOX و HUB و همچنین نشان دادن مسیرهای بهینه را ارائه می‌دهد و با تمامی تلفن‌های هوشمند سازگار است. به گفته مدیرعامل Rytle، دکتر Arne Kruse (سمت راست تصویر)، مفهوم Rytle یک «ادامه منطقی» از مدل HUB‌های شهری است که در حال حاضر در سراسر اروپا قرار دارند؛ جایی که شرکت‌های حمل و نقل HUB‌های محیطی را نصب می‌کنند و سپس از خدمات پیک محلی برای انتقال بسته‌ها استفاده می‌کنند. که دارای یک جعبه حمل و نقل استاندارد است گفت: هدف Rytle این است که به طور اساسی در خدمات لجستیکی کلان‌شهرها و خدمات پیک‌های محلی، بازنگری کند. همچنین Ingo Lübs (سمت چپ تصویر) گفت: «مفهوم Rytle باید» یک راه حل جامع «برای دیجیتالی شدن چالش‌ها، تحرک برقی و کمک به حفظ محیط زیست باشد. Rytle راه حلی برای چالش‌‌های صنعت لجستیک نظیر دیجیتالی کردن کامل فرآیند last mile است؛ یک راه حل ایمن، کارآمد و سازگار با محیط زیست که باعث کاهش چشمگیر ترافیک، سر و صدا و آلودگی هوا می‌شود.» طبق گفته Lübs رایتل (Rytle) یک سری از HUB‌های شهری در مقیاس کوچک را که به اندازه دو جای پارکینگ اتومبیل استاندارد است نیز ارائه می‌دهد؛ این HUB‌ها که به عنوان مکان‌‌های اصلی وانت برای ناوگان دوچرخه Movr عمل می‌کنند، هر کدام حداکثر ۹ صندوق بسته‌بندی آماده را در خود جا می‌دهند. Lübs در ادامه توضیح داد: «این دوچرخه‌ها به طور موثری همانند یک لیفتراک عمل می‌کنند؛ آن‌ها جعبه را به صورت مکانیکی یا الکترونیکی از HUB بلند کرده و بارگیری می‌کنند؛ سپس آن را به صورت ایمن به قاب قفل می‌کنند؛ پس از آن راننده از روی نرم‌افزار خود به محیط ابری وارد شده و به اطلاعات مربوط به محتوای جعبه، مشتری و مقصد دسترسی پیدا می‌کند.» به گفته وی، این نرم‌افزار قادر است به کلیه سیستم‌‌های استاندارد مدیریت لجستیک متصل شود و اطلاعات لازم در مورد محل، وضعیت بار و حتی وزن هر جعبه را به‌دست آورد تا از یک فرایند تحویل ایمن و مطمئن، اطمینان حاصل شود. با آزمایش‌‌های میدانی متعدد که در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ انجام شده، Lübs و Kruse اطمینان دارند که سیستم Rytle توانایی تحول در حمل و نقل درون شهری را دارد؛ به ویژه با توجه به این‌که اخیرا دادگاه عالی اداری آلمان این تصمیم را صادر کرده است که شهرها حق دارند موتورهای دیزل را ممنوع و علیه آلودگی هوا اقدام کنند.

متن کامل نوشته در سایت تینکست

    منبع بلاگ

    تینکست

    تینکست

    راه‌حل سریع و اقتصادی ارسال بسته

    نظرات