من یک استارتاپ هستم. چگونه و چه زمانی باید مالیات بپردازم؟

مالیات استارتاپ موضوعی است که هم مخالفان و هم موافقان خود را دارد زیرا در ماده ۱ این آیین‌نامه، استارتاپ یا شرکت نوپا اینگونه تعریف شده است: این مبلغ در سال ۱۳۹۸ ملاک است و در سال‌های بعد بر اساس نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران توسط کارگروه موضوع تبصره ماده (۱۰) این تصویب نامه تعدیل و اعلام خواهد شد. اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص مالیات استارتاپ‌ها دارید می‌توانید از مشاوره حقوقی کارشناسان مجرب ما بهره‌مند شوید. طبق ماده ۱۰ این آئین‌نامه: ‌ در صورتی که شرکت‌های مورد حمایت ساکن مراکز رشد، فضاهای کاری اشتراکی و شتاب دهنده‌ها باشند، سازمان‌های امور مالیاتی کشور و تامین اجتماعی مکلفند نسبت به تخصیص شناسه (کد) های مودی و کارگاهی اقدام نمایند. اولین قدم برای این راه ثبت شرکت است که به دنبال آن تشکیل پرونده مالیاتی هم می‌آید. ، شرکت نوپا ۲ ماه فرصت دارد که مالیات حق تمبر سرمایه شرکت را پرداخت کند؛ به‌طور مثال اگر سرمایه اولیه شرکت ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال باشد، این عدد در ۰. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مالیات استارتاپ‌ها می‌توانید درخواست مشاوره تلفنی خود را ثبت کنید. طبق ماده ۷ اگر استارتاپ دارای تعدادی هم‌بنیانگذار (Cofunder) باشد، این هم‌موسسین نیاز به پرداخت بیمه ندارند. بعد از چند ماه یک نفر دیگر به این گروه اضافه می‌شود و افراد هم‌موسس برای او اهدافی تعیین می‌کنند که اگر به آن اهداف رسید، بتواند بخشی از سهام‌شان را دریافت کند. کارورز تا مدت ۲ سال می‌تواند در یک استارتاپ مشغول به همکاری شود، و این همکاری با شرایط ساده‌تری باشد، به عنوان مثال بخشی از حق بیمه آن فرد که باید توسط شرکت پرداخت شود، توسط دولت جبران می‌شود. به عبارت دیگر اگر در یک فضای کار اشتراکی ۵ شرکت مشغول به کار باشند، هر ۵ شرکت می‌توانند کد کارگاه خود را با همان آدرس دریافت نمایند. بهتر است اطلاعات مالیاتی خود را در این زمینه بیشتر کنید تا با آگاهی کامل‌تری قدم در این راه بگذارید.

متن کامل نوشته در سایت وینداد

    منبع بلاگ

    وینداد

    وینداد

    خدمات حقوقی آنلاین

    نظرات