آیا مزیت پیشتازی در موفقیت استارتاپ موثر است؟
کسب و کارهای پیشتاز، کسب و کارهایی هستند که برای اولین بار در بازار یا صنعت حضور پیدا میکنند و این اولین بودن در واقع نوعی مزیت رقابتی برایشان محسوب میشود. درست است که بسیاری از شرکتها مثل «ای بی» و «کوکاکولا» از مزیت پیشتازی بهره بردهاند و موفق شدهاند اما بر اساس تحقیقی که توسط «پیتر گولدر عجیبتر اینکه این دنبالهروها به طور میانگین سیزده سال بعد از پیشتازها وارد بازار شدهاند. بسیاری از شرکتها از این دست هستند و با اینکه اولین در بازار نبودهاند اما به سرعت پیشرفت کردهاند و موفق شدهاند. بنابراین آمادگی بازار عامل مهمی در موفقیت استارتاپ است و آنها باید روی این موضوع مطالعه دقیقی داشته باشند. او ۱۰۰ شرکت را رتبهبندی کرد و متوجه شد عامل اصلی موفقیت و شکست در ۴۲٪ از موارد، زمان ورود به بازار بوده است. بر اساس گفتههای گراس فقط یک راه برای پی بردن به زمان صحیح ورود به بازار وجود دارد و آن این است که «به دقت بررسی کنید که آیا مصرفکنندگان واقعا آمادهی پذیرش محصول یا خدمات شما هستند یا نه. بنابراین باید در مورد زمان ورود به بازار با خودتان کاملا روراست باشید» این کار نیازمند داشتن مهارت تحلیلی قوی و درک درست است. حی اگر بهترین ایده و محصول را در دنیا دارید وقتی زمان ورود به بازار درست نباشد باید در استراتژی استارتاپ خود تجدید نظر کنید.
متن کامل نوشته در سایت شرکت توسعه کارآفرینی بهمن
نظرات