مالکیت فکری در قرارداد فرانشیز را چگونه میتوان محافظت کرد؟
این قرارداد یکی از بهترین راههای توسعهی تجارت شرکتها محسوب میشود که هدفش به وجود آمدن یک هویت تجاری مشترک است. از آنجایی که در این قراردادها بسیاری از اطلاعات و اسرار تجاری شرکت مبدا به شرکت مقصد منتقل میشود، حفاظت از مفاد محرمانهی شرکت فرانشیزدهنده مسالهی بسیار حائز اهمیتی است. اگر برای حفاظت از مالکیت فکری خود در قرارداد فرانشیز نیاز به نمونهی کارشناسانه دارید، با توجه به توضیحات ارائه شده میتوان دریافت که قرارداد فرانشیز، همواره حاوی حداقل یک لیسانس علایم تجاری است. بسیاری از شرکتهای چندمیلتی که از یک یا چند علامت تجاری معروف برخوردار هستند و هزینههای مربوط به تولید کالا، در کشوری که در آن مستقر هستند، بالا است، از این قالب خاص قراردادی استفاده میکنند تا محصولات خود را در کشورهایی که هزینههای کمتری برای آنها در پی دارد، تولید کنند. برای سهولت در طی فرآیند اعطای فرانشیز، و حفاظت از مالکیت فکری در قرارداد فرانشیز تنظیم قرارداد خود را از مشاوران ما بخواهید. پس برای حفاظت از مالکیت فکری در قرارداد فرانشیز پیش از هرچیز نیاز به یک قراردادی است که در بندهای آن حفاظت از اطلاعات شرکت فرانشیزدهنده را پیشبینی کرده باشد. در نهایت باید گفت که قرارداد فرانشیز یا خرید حق امتیاز و حفاظت از مالکیت فکری در قرارداد فرانشیز از پیچیدهترین قراردادها در دنیای تجارت است که مفاد این قرارداد نباید مغایرتی با قوانین داشته باشد و باید طبق قوانین همه اطلاعات از جمله چگونگی انجام کار و ریسکهای پیش رو، در اختیار خریدار قرار گیرد.
متن کامل نوشته در سایت وینداد
نظرات