کپیرایت محتوا و حمایتهای قانونی از آن
قانون کپیرایت از محتوای شما محافظت میکند اما این محافظت نیازمند این است که شما از قوانین کپیرایت و نحوه برخورد قانونی، مرجع قابل رسیدگی و شرایط قانونی کپیرایت در کشور مطلع باشید. حتما به عنوان مدیر یا نویسندهی یک سایت محتوا محور با این پرسش روبهرو بودهاید که چگونه باید از محتوای تولید شدهتان محافظت کنید تا با مطلبی که نوشته و منتشر کردهاید، در بقیهی وبسایتها مواجه نشوید و مالکیت مطلب را برای خودتان حفظ کنید. کپیرایت محتوا در مواردی که محتوا غیر متنی است مانند تصاویر یا ویدیوها و یا کارهای گرافیکی به راحتی قابل شناسهگذاری و ارجاع به تولیدکننده هستند اما راجع به محتوای متنی این سهولت در شناسهگذاری امکانپذیر نیست. پس اگر محتوای شما کپی شد، به هیچعنوان تصور نکنید که راهی برای مقابله با افراد سودجو وجود ندارد و یا ارزش پیگیری ندارد. در واقع کپیرایت راهی قانونی است که برای حمایت از حقوق مادی و مالی پدیدآورندگان یا تولیدکنندگان آثار ادبی، هنری و علمی طرح و پایهریزی شده است. برخورداری از کپیرایت برای پدیدآورنده این مزیت را دارد که دیگر دغدغهی آن را ندارد که دیگران حقوق مادی و اخلاقی او را زیر پا بگذارند. در سالهای اخیر قانونگذاران با تصویب و تکمیل قوانین مربوط به کپیرایت تلاش برای حمایت هر چه بیشتر از آثار فکری کردهاند. در صورتی که در زمینهی قانون کپیرایت در شبکههای اجتماعی یا محتوای تولید شده در فضای مجازی خود نیاز به مشاوره داشتید میتوانید همین الان برای دریافت مشاوره حقوقی از کارشناسان ما اقدام کنید. از قوانین کپیرایت و نحوه برخورد قانونی، مرجع قابل رسیدگی و شرایط قانونی کپیرایت در کشور مطلع باشید. در مبحث دوم فصل اول در ماده۶۲ تحت عنوان «حمایت از حقوق مولف در بستر مبادلات الکترونیکی» به این مهم پرداخته است. کلیه آثار و تالیفاتی که در قالب داده پیام میباشند، از جمله اطلاعات، نرم افزارها و برنامههای رایانهای، ابزار و روشهای رایانهای و پایگاههای داده و همچنین حمایت از حقوق مالکیتهای فکری در بستر مبادلات الکترونیکی شامل حق اختراع، حق طراحی، حق مولف، حقوق مرتبط با حق مولف، حمایت از پایگاههای داده، حمایت از نقشه مدارهای یکپارچه قطعات الکترونیکی و حمایت از اسرار تجاری، مشمول قوانین مذکور در این ماده و قانون ثبت علائم و اختراعات مصوب ۱/۴/۱۳۱۰ و آیین نامه اصلاحی اجرای قانون ثبت علائم تجارتی و اختراعات مصوب ۱۴/۴/۱۳۳۷ خواهد بود. از محتوای متنی تولید شدهی شما در فضای مجازی کسی یا کسانی استفادهی تجاری کنند و محتوای تولید شدهی شما منبعی برای کسب درآمدشان شده باشد، بهترین راه در این مواقع اقدام قانونی است.
متن کامل نوشته در سایت وینداد
نظرات