نوآوری و خلاقیت در ترکیب با داده های مشتریان، چه تاثیری بر بازاریابی می گذارد؟
شرکتهایی که نوآوری و داده را به طور همزمان به کار میگیرند، دو برابر بیشتر از سایر شرکتها رشد دارند. ترکیب قدرت نبوغ و نوآوری انسان و دیدگاههای به دست آمده از تجزیه و تحلیل دادهها شروع خوبی است اما بهترین بازاریابان یک قدم جلوتر هستند و قدرت نوآوری را به همه فعالیتهای بازاریابی از استراتژی برند و دیدگاههای مصرفکننده گرفته تا تجربه مشتری، تولید، قیمتگذاری، توسعه خلاق، رسانه و …تعمیم میدهند. این عمل علاوه بر اینکه مانع جداشدن روح یک برند از آن میشود بلکه ترکیب مهارتها و ذهنیتها یک بخش ضروری نوسازی بازاریابی برای پیشبرد و هدایت رشد آن است که در نهایت موجب بهبود کسب و کار میشود. مککنزی فهمید که بازاریابان همان افرادی هستند که ما آنها را ادغام کننده یا یکپارچهساز مینامیم به طوری که داده و نوآوری و خلاقیت را ترکیب میکنند و در آمدشان را دوبرابر مینمایند. برخی تا آنجا پیش میروند که معتقدند خروجی خلاق و ترکیب نوآوری و خلاقیت داده، آنها را از رقبا متمایز میسازد. سه روش مشخص وجود دارد که نحوه کار ادغام کنندهها را نشان میدهد و چگونگی به کارگیری خلاقیت و نوآوری و ترکیب آن با دادهها را بیان میکند. یعنی نوآوری و داده ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و این دو مورد را به وضوح میتوانیم در تجربه و دیدگاه مشتری ببینیم. یکپارچهسازها یا ادغامکنندهها ساختارهایی را ایجاد کردهاند که به آنها اجازه میدهد تا به طور موثرتر دست به نوآوری بزنند. این مدل، چندین عملکرد بازاریابی را به یک تیم با عملکرد بالاتر تبدیل میکند که منابع عملیاتی مورد نیاز و فناوری اطلاعات را برای ارائه نوآوری و خلاقیت و ایدههای جدید به بازار فراهم میکند. این یکپارچگی با استفاده از سه روش مهم نتیجه میدهد: اول اینکه کارشناسان داده بخشی از خط مقدم تیم بازاریابی هستند. اکنون ادغامکنندههای نوآوری و خلاقیت و داده به دنبال چیز متفاوتی هستند. هوش مصنوعی هنگامی که برای محافظت حریم شخصی مصرفکننده به کار میرود میتواند به بازاریابان کمک کند تا چیزهایی یاد بگیرند و دست به نوآوریهایی بزنند که حتی خلاقترین انسانها نمیتوانند انجام دهند.
متن کامل نوشته در سایت شتابدهنده هاوش
نظرات