بسته بندی محصولات کشاورزی

در ایران نیز مانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان، تجارت مواد غذایی حجم زیادی از بازرگانی و مبادلات تجاری را پوشش می‌دهد، با این حال آن طور که باید صنعت غذا و تجارت آن مورد توجه قرار نگرفته و نمی‌گیرد. با توجه به آمار واردات و صادرات صنایع غذایی در ایران و مقایسه آن با سایر کشورهای جهان از سویی و ظرفیت‌های مساعد ایران برای تولیدات محصولات کشاورزی به این مهم می‌رسیم که کشور ما دارای بسترهای مناسب توسعه تجارت بین المللی صنایع غذایی است. بسیاری از کالاهای خوراکی و کشاورزی ما در حال حاضر به صورت فله‌ای به کشورهای عضو تجارت جهانی صادر می‌شود و پس از بسته بندی با برند آن کشور ثبت و صادر می‌شود. برای مثال زعفران ایرانی به صورت فله‌ای به اسپانیا صادر و در آنجا با نام و نشان کشور اسپانیا بسته بندی و به کشورهای دیگر صادر می‌شود. صادرات محصولات کشاورزی و ورود به عرصه بازارهای بین المللی باید با هدف جلب مشتری و در قالب بسته بندی‌های صادراتی مناسب با بازارهای جهانی صورت بگیرد. صادرات محصولات کشاورزی و ورود به عرصه بازارهای بین المللی باید با هدف جلب مشتری و در قالب بسته بندی‌های مناسب با بازارهای جهانی صورت بگیرد. بسته بندی صادراتی محصولات کشاورزی با رعایت استانداردهای صادرات محصولات کشاورزی باعث ارزش افزوده چشمگیری برای اقتصاد کشور خواهد بود. متاسفانه افرادی غیر حرفه‌ای و سودجو هستند که منافع کوتاه مدت خود را مدنظر قرار می‌دهند و بدون توجه به کیفیت و بسته بندی مناسب اقدام به صادرات نموده و با تخریب جایگاه محصولات ایرانی، عرصه را بر دیگر صادر کنندگان محصولات باکیفیت تنگ می‌کنند.

متن کامل نوشته در سایت سروبان

    منبع بلاگ

    سروبان

    سروبان

    بزرگترین بازار خریدوفروش محصولات کشاورزی

    نظرات