صادرات میوه خشک

از میان خشکبار صادر شده از ایران، بخش عمده‌ای از صادرات خشکبار، پسته، صادرات کشمش و صادرات خرما به اروپا بوده است؛ کشورهای اروپای شرقی نیز بازار صادرات خرما بوده است. یکی از بازار‌های بزرگ صادرات خشکبار، کشورهای اروپایی هستند که در ادامه آمار و ارقام میزان واردات، نوع محصول مورد تقاضا و کشورهای متقاضی خشکبار به تفکیک بررسی خواهد شد. آجیل‌های خوراکی و میوه‌های خشک دو گروه مختلف از محصولات هستند که معمولا توسط شرکت‌های بازرگانی در تجارت بین المللی مورد معامله قرار می‌گیرند. این مطالعه شامل اطلاعات کلی در مورد بازار آجیل و میوه‌های خشک در اروپا است که مورد علاقه تولید کنندگان کشورهای در حال توسعه است. هلند، آلمان، انگلستان و فرانسه فرصت هایی را برای صادرات خشکبار فراهم کرده‌اند؛ در حالی که انگلستان بزرگترین وارد کننده آجیل است، آلمان بزرگترین وارد کننده میوه خشک است. تولید پسته اتحادیه اروپا برای تامین تقاضای کشورهای عضو کافی نیست و به همین دلیل از کشورهای آمریکا و ایران وارد می‌کند؛ در واقع اتحادیه اروپا به علت تولید بسیار محدود، وارد کننده خالص پسته است و تقریبا صد درصد از کل این بازار را از طریق خرید عمده پسته از ایران و امریکا تامین میکنند و آمریکا بزرگترین رقیب ایران در زمینه تولید و صادرات پسته است. آجیل و میوه‌های خشک دو گروه مختلف از خشکبار صادراتی هستند که به دلیل شرایط کار و نگهداری مشابه آنها و همچنین طول عمر طولانی آنها در مقایسه با میوه و سبزیجات تازه معمولا توسط یک شرکت در تجارت بین المللی معامله می‌شوند. با این حال، آجیل بادام زمینی باید با قوانین سختگیرانه اروپا در مورد حداکثر میزان مجاز آلاینده‌ها مطابقت داشته باشد. بسته بندی صادراتی محصولات میوه خشک و آجیل باید ویژگیهای زیر را داشته باشد: کیفیت، برچسب زنی و بسته بندی از ویژگی هایی است که در نحوه صادرات کالا و خشکبار به اروپا باید مورد توجه قرار گیرد. به منظور صادرات خشکبار به اروپا می‌بایست قوانین وضع شده از سوی اتحادیه اروپا برای بسته بندی، شرایط ورود و اخذ مجوز صادرات کالا و همچنین قوانین گمرکی کشور وارد کننده و صادر کننده مورد بررسی قرار بگیرد. در اتحادیه اروپا تعرفه هایی برای گمرک کالا در نظر گرفته شده است و در مورد کالاهایی که در کشورهای اتحادیه اروپا تولید نمی‌شود تعرفه صادرات متفاوت است. کشورهای وارد کننده غیر اروپایی می‌توانند برای محصولات ارگانیک خود، از سازمان‌های مستقل خصوصی که مورد تائید اروپا باشند گواهی دریافت کنند و صادر کنند. چشم انداز صادرات میوه خشک در اروپا در مدت طولانی مثبت بوده است و انتظار می‌رود که در سالهای آتی همچنان رشد داشته باشد. چشم انداز صادرات میوه خشک در اروپا در مدت طولانی مثبت بوده است و انتظار می‌رود که در سالهای آتی همچنان رشد داشته باشد. با توجه به شرایط اقلیمی ایران و کیفیت مناسب محصولات کشاورزی، خرما و خشکبار، و زمینه‌های مستعد آن، می‌توان موقعیت بسیار خوبی در زمینه صادرات خشکبار به بازارهای اروپا فراهم کرد. با توجه به شرایط اقلیمی ایران و کیفیت مناسب محصولات کشاورزی، خرما و خشکبار، و زمینه‌های مستعد آن، می‌توان موقعیت بسیار خوبی در زمینه صادرات خشکبار به بازارهای اروپا فراهم کرد.

متن کامل نوشته در سایت سروبان

    منبع بلاگ

    سروبان

    سروبان

    بزرگترین بازار خریدوفروش محصولات کشاورزی

    نظرات