فیسبوک
۴ فوریه سال ۲۰۰۴ بود که مارک زاکربرگ ۲۰ ساله به همراه تعدادی از همکلاسیهای خود فیسبوک را تاسیس نمودند. موفقیتآمیز بودن فعالیت فیسبوک در این دانشگاهها و موسسات، زاکربرگ را بر آن داشت که این شبکه را در دسترس تمامی افراد بالای ۱۳ سال دنیا قرار دهد. محبوبیت این شبکه اجتماعی روز به روز در حال افزایش بود که همین، منجر به آمار بیش از ۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان برای آن گردیده است. : دسامبر ۲۰۰۴ تعداد کاربران فیسبوک به ۱ میلیون نفر رسید که در کمتر از یک سال، این آمار بینظیر بود. تعداد کاربران در انتهای سال ۲۰۰۸ به چیزی حدود ۱۰۰ میلیون نفر رسید. : فوریه ۲۰۰۹ بود که امکان لایک کردن متن و تصاویر به آن اضافه گردید. فیسبوک در این سال عنوان پراستفادهترین سرویس شبکه اجتماعی را از آن خود کرد. : در ژانویه این سال، فیسبوک ۵۰ میلیارد دلار ارزشگذاری شد. : در فوریه ۲۰۱۴ واتساپ توسط فیسبوک به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خریداری شد. : در فوریه ۲۰۱۵ برای نخستین بار فیسبوک به افراد اجازه داد تا فردی را به عنوان وارث حساب کاربری خود معرفی نمایند که این فرد پس از فوت شدن شما، حساب کاربریتان را مدیریت میکند. در این سال قابلیت ارسال تصاویر متحرک یا GIF نیز اضافه شد. فیسبوک سرویسهای مختلفی را به کاربران خود ارائه داده است که هر کدام نقش بزرگی در محبوبیت این شبکه اجتماعی داشتهاند. از طریق این سرویس که در سال ۲۰۰۶ راهاندازی شد، افراد میتوانند از آخرین اخبار و اطلاعات افراد، صفحات و گروهایی که در آن عضو هستند مطلع گردند. این سرویس در آگوست ۲۰۱۱ راهاندازی شد. این سرویس یک برنامه پیامرسان همراه است که از طریق آن کاربر میتواند با دوستان فیسبوکی خود چت نماید. این سرویس در سپتامبر ۲۰۰۴ راهاندازی شد. این سرویس امکان ایجاد رویداد و اطلاعرسانی از طریق اعلان و یادآوری را به کاربران خود میدهد. در حقیقت میتوان گفت این سرویس فیسبوک برای مدیریت هر چه بهتر رویدادهاست. از طریق این سرویس که در سال ۲۰۱۱ راهاندازی شد، کاربران این اجازه را دارند تا از لحظات جالب زندگی خود، ویدئویی با دیگران به اشتراک بگذارند.
متن کامل نوشته در سایت اینووین
نظرات