چطور ۲۰ مشتری اول استارتاپ خود را جذب کنیم؟
افرادی که بدنبال سرمایه گذاری هستند، خواهان آن هستند که بلافاصه به نتایج واقعی دست پیدا کنند، پس یعنی دوره بدست آوردن بودجه یا همان جذب سرمایه، بدون اثبات موفقیت آمیز اهدافتان به سر آمده است. اما بدین منظور باید بدانید چطور اولین راه حل را خودتان پیدا کنید، چون احتمالا سرمایه و زمان زیادی برای انجام آن نخواهید داشت. اگر بتوانید حتی ۲۰ نفر را برای خرید محصول یا خدمات خود جلب کنید، میتوان گفت دیگر توانستید راهتان را از بقیه جدا کنید معمولا شرکتهای جوان پول زیادی برای جلب مشتری ندارند و بسیاری از استارتاپها کارشان را بدون هیچ بودجه اولیهای شروع میکنند. با وجود بودجه محدود، شما توانایی بکارگیری یک آژانس یا دپارتمان بازاریابی را نخواهید داشت، پس برای بدست آوردن اولین مشتریانتان باید خودتان دست به کار شوید علاوه بر این باید توجه داشته باشید که تاکتیکهایی که برای شرکتهای بزرگ کارساز است، برای مراحل ابتدایی کار یک استارتاپ چندان کاربردی نخواهند داشت. قرار نیست شما یک «محصول ایدهآل» داشته باشید و قطعا محصول نمیتواند به خودی خود به فروش برسد، همچنین نمیتوانید یک برنامه بازاریابی جامع ایجاد کنید. در مراحل اولیه ممکن است حتی ندانید که مشتری ایده آل شما چه کسی است یا اینکه چگونه چنین شخصی را جذب بازارتان کنید. در عوض، برای جلب اولین مشتریان خود، از یک رویکرد افزایشی با آزمون و خطای سریع استفاده کنید راهکارهای زیر را حتی با بودجه محدود هم میتوانید به کار بگیرید میتوانید از ارتباطات لینکدین و یا سایر شبکههای اجتماعی برای معرفی بیشتر خود استفاده کنید تبلیغات پولی اینترنتی در مراحل اولیه گزینه مناسبی است، چون میتوانید همه چیز را تقریبا بلافاصله آزمایش کنید. این کار به شما بازخوردی از مشتریان واقعیتان ارائه میدهد که میتوانید از آن برای با این حال، در حال حاضر، فقط بر جلب مشتریان جدید تمرکز کنید نگران آینده خود یا اینکه اصلا میتوانید این موفقیت اولیه را حفظ کنید یا نه، نباشید
متن کامل نوشته در سایت مرکز ملی نوآوری فناوری های ورزشی
نظرات