بانک HSBC با بهره گیری از پردازش تصویر Face Recognition چگونه مشتریان جدید را جذب می کند؟
بانک پیشرو HSBC واقع در انگلستان نیز با بهره گیری از خدمات e-KYC توانسته تا با ایجاد تمایز با دیگر بانکها به مشتریان جدید دسترسی پیدا کند. کاربران در اروپا، به دلیل تجربه کاربری نامناسب، تلاش خود برای ثبت نام در خدمات با توجه به گزارش هایی که ارائه شد و توجه به این نکته که در ایران نیز شرایط مشابهی حاکم است، بانکها برای از دست ندادن مشتریان بالقوه و همگام سازی خدمات خود با توجه به روند تکنولوژیهای به وجود آمده در زمینه احراز هویت چه راهکاری را اختیار خواهند کرد؟ یکی از دغدغههای بانک همیشه این بوده است چگونه میتوان به راه حلی دست یافت تا تجربه کاربری را فدای الزامات قانونی و دقت و امنیت نکنند؟ خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی، راهکار پردازش تصویر Face Recognition توانسته است تا در عین بهبود تجربه کاربری، باعث ارتقا دقت و امنیت در ارائه خدمات e-KYC شود. این بانک با همکاری شرکت Jumio که در زمینه احراز هویت دیجیتال فعالیت میکند، به کاربران خود این انتخاب را داده است تا برای افتتاح حساب از این پلتفرم برای احراز هویت خود استفاده کنند. در این فرآیند تکنولوژی پردازش تصویر Face Recognition مورد استفاده قرار گرفته است که با استفاده از این تکنولوژی افراد به راحتی میتوانند در بانک HSBC بدون نیاز به حضور فیزیکی یک حساب بانکی برای خود باز کنند. بانک HSBC با همکاری پلتفرم احراز هویت دیجیتال Jumio توانسته تا بانک HSBC تنها بانک در دنیا نیست که از تکنولوژی پردازش تصویر Face Recognition استفاده میکند. بانک SCB در بانگکوک، از سرویس iOnboard، یک تکنولوژی تشخیص چهره، برای احراز هویت غیرحضوری کاربران بمنظور افتتاح حساب، سرمایه گذاری مشترک و … استفاده میکند. به طور سنتی، باز کردن حساب بانکی در بانک ABC برای کاربران جدید، یک تا دو هفته طول میکشد که این فرآیند با کمک تکنولوژی e-KYC و تحلیل بایومتریک و تشخیص چهره به چند دقیقه کاهش یافته است. همچنین بانکهای دیگری در سنگاپور، چین، ژاپن، اسپانیا و… از پلتفرمهای احراز هویت دیجیتال استفاده میکنند که با استفاده از پردازش تصویر Face Recognition خدمات بانکی خود را ارائه میدهند. پلتفرم احراز هویت دیجیتال در بانک به منزله بازیگر سوم e-KYC هویت دیجیتال در واقع اولین گام در جهت راه اندازی سیستم یکپارچه e-KYC برای بانکها به شمار میآید. دلایل دیگر آن نیز، همانطور که اشاره شد، بالا رفتن تجربه کاربری در عین ارتقا دقت و امنیت است که بانکها را قادر خواهد کرد تا خدمات خود را یکپارچهتر، وسیعتر و سریعتر در اختیار مشتریان خود قرار دهند.
متن کامل نوشته در سایت یوآیدی
نظرات