چابکی به چه معناست؟ | چرا استارتاپ باید چابک باشد؟

چابکی به چه معناست؟ | چرا استارتاپ باید چابک باشد؟

چابکی یا Agility در کسب و کار چیست؟ تغییر در هر حوزه بر بسیاری حوزه‌های دیگر نیز اثر می‌گذارد و این باعث می‌شود بیش از پیش انسانها نتوانند با الگوهای فکری و رفتاری گذشته در این محیط پر تلاطم زندگی کنند، کار کنند، کارآفرینی کنند و یا کسب و کارشان را مدیریت کنند. چابکی در کسب و کار یا Agility با کمی دقت مشاهده می‌کنید که تمامی اجزای این تعریف را می‌توان برای مدیریت در کسب و کار هم به کار برد؛ قدرت و فرم بدن می‌تواند مشابه شرایط سازمان و آشنایی با قوت‌ها و ضعف هایش در نظرگرفته شود. کمک می‌کنند به سرعت نتیجه فعالیت‌های بازاریابی بررسی، ارزیابی و اصلاح شوند، فرآیندهای کسب و کار با استفاده از انواع و اقسام نرم افزار و بستر اینترنت کاهش یافته و سرعت اجرای اقدامات افزایش یافته است. فواید چابکی در کسب و کار مهمترین مزیت چابکی در کسب و کار توانایی همگام شدن با تغییرات سریع محیط بیرون است. به این ترتیب کسب و کار شما نه تنها قربانی تغییرات نمی‌شود، بلکه می‌تواند از فرصت‌های متعدد ایجاد شده توسط این تغییرات بهترین استفاده را ببرد. چالاکی باعث می‌شود بتوانید به سرعت از محیط بیاموزید و دائما کسب و کار و تمام جنبه‌های آن مانند برنامه‌ها، اقدامات، فرآیندها و … را اصلاح کنید. چابکی باعث می‌شود بتوانید سریع‌تر روند‌های بازار را تشخیص دهید، خواست مشتریان را پیدا کنید و بهتر به آنها پاسخ دهید. چابکی کمک می‌کند بتوانید محصولات کارآمدتر، دقیق‌تر، متناسب‌تر را سریع‌تر برای مشتریان خود فراهم کنید. برای خود خلق کنید و به این ترتیب امرزوه چابکی خودش می‌تواند یک استراتژی برای کسب و کار و سازمان شما باشد. مهم‌ترین اولویت ما رضایت مشتری است که از طریق ارائه سریع و پیوسته نرم افزارهای ارزشمند اتفاق می‌افتد. در هر کجا حتی در انتهای زنحیره تولید محصول از تغییرات استقبال کنید تا از این طریق بتوانید مزیت رقابتی برای مشتریان خلق کنید. تیم‌ها به دنبال درک این موضوع هستند که چگونه می‌توانند کار اثربخش‌تری انجام دهند، سپس رفتار خود را با آن تنظیم می‌کنند. همانطور که مشاهده می‌کنید منشا این چهار ارزش و ۱۲ اصل چابکی از صنعت کامپیوتر و توسعه نرم افزار است. اما به راحتی قابل تشخیص است که می‌توان این اصول و ارزش‌ها را در تمامی صنعت‌ها و کسب و کارهای امروز به کار برد. سوالاتی که به درک مفهوم چابکی و اجرای آن در کسب و کار شما کمک می‌کند آیا در کسب و کار شما محصول نهایی که به دست مشتری می‌رسد و برایش کار می‌کند مهم‌تر از طراحی و برنامه ریزی اولیه است؟ آیا در کسب و کار شما ارحجیت با انسان‌ها، کارکنان، مشتریان و رابطه میان شماست یا تمام کارها بر مبنای قراردادها و ضوابط خشک انجام می‌شود؟ آیا اولویت اول فکری شما در کسب و کارتان شناسایی تغییرات و پاسخگویی به آنهاست یا همچنان به برنامه‌ها و الگوهای گذشته چسبیده‌اید و از آنها دفاع می‌کنید؟ آیا شما هم با ارائه پیوسته محصولات متنوع و کاربردی سعی در کسب رضایت مشتریان خود دارید؟ آیا به شکایات مشتریان به عنوان عامل هشدار دهنده‌ای نسبت به تغییرات محیط توجه دارید یا صرفا این شکایات را یه حساب نادانی مشتریان نسبت به کسب و کارتان می‌گذارید؟ آیا تلاش می‌کنید که محصولات به روز همراه با نوآوری‌های ارزشمند را به طور پیوسته به مشتریان ارائه دهید یا مانند شرکت‌های خودرو سازی ما که به تکنولوژی ۴۰ و ۵۰ سال قبل چسبیده‌اند فقط به محصولات اصلی خود اتکا دارید؟

متن کامل نوشته در سایت شتابدهنده هاوش

    منبع بلاگ

    شتابدهنده هاوش

    شتابدهنده هاوش

    هاوش؛ شتابدهنده صنایع خلاق

      نظرات