پرسونا چیست و چه تاثیری در فروش دارد؟

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که شناخت شخصیت مشتری نمونه که به آن پرسونا می‌گویند چقدر می‌تواند در فروش بیشتر موثر باشد. همانطور که فضای آنلاین روز به روز اشباع می‌شود، می‌تواند پرسونا را نیز به صورت فزاینده‌ای مهم برای تبلیغات و ارتباط با مشتری تبدیل کند. در کنار این می‌توان گفت که ابزارهایی که برای شناخت مشتری مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توانند به دلخواه کسی که هدف تبلیغاتی بر اساس فاکتورهای مختلف مثل روانشناسی دارد، تغییر کنند. امروزه شبکه‌های اجتماعی مثل فیس بوک یا اینستاگرام با کمترین هزینه به شما این امکان را می‌دهند تا به بازار هدف خود دسترسی داشته باشید و به اطلاعات ارزشمندی مانند سن، زبان مکالمه، محل سکونت و یا علاقه‌مندی‌ها دست یابید. مهم این است که به یاد داشته باشید پرسوناها با کشف اطلاعات شما درباره مشتری‌ها و عوامل محرک آنها تغییر می‌کنند. به هر حال هر چقدر که کسب و کار شما گسترش پیدا کند و فروش بیشتری داشته باشید، درباره ویژگی‌ها و خصوصیات مشتری‌هایتان نیز بیشتر یاد خواهید گرفت. فقط در نظر داشته باشید همانطور که بیشتر یاد می‌گیرید، فراموش نکنید که برگردید و پرسوناهای جدیدی را نیز دوباره بسازید تا مطمئن شوید که مشتریان بالقوه خود را به طور موثر هدف قرار می‌دهید. با این وجود بهترین اطلاعات، آنهایی هستند که بتوانید از آنها استفاده خوبی داشته باشید، برای مثال هم می‌توان به شبکه‌های اجتماعی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و راحت‌ترین آنها اشاره کرد. به خاطر داشته باشید که احتیاجی نیست برای هر پرسونا به همه این سوال‌ها پاسخ دهید و ممکن است بخواهید سوالات متفاوت‌تری را ایجاد کنید. با این حال باید همیشه به دنبال درک بیشتر مشتریان خود باشید تا بتوانید با آنها به طور موثر ارتباط برقرار کنید و آنها را به عنوان هدف دقیق‌تری برای تبلیغات خود در نظر بگیرید. برای شروع جمع‌آوری اطلاعات در مورد هر یک از شخصیت‌های پرسونا بهتر است که با برخی از نمونه‌های قبلی و تحقیقات انجام شده آغاز کنید و شکاف‌ها را با فرض‌ها و حدس‌های خود پر کنید. با استفاده از این سرویس می‌توانید آمار بازدیدکنندگان سایت فروشگاه اینترنتی خود را داشته باشید. برای درک عمیق رفتار و شخصیت پرسونای خود بهتر است با مشتریان موجود صحبت کنید. اگر شما در حال حاضر هنوز کسب و کار خود را تاسیس نکرده‌اید، باید بدانید که یک روش عالی برای تحقیق بر روی پرسونا این است که به بزرگ‌ترین رقبای خود نگاه کنید. برای مثال ما می‌دانیم که شخصیت پرسونای ما به شکلی است که پیشنهاد تخفیف باعث افزایش تمایل به خرید کردن او می‌شود و تبلیغات بنری شاید تاثیر چندانی بر روی او نداشته باشد. به خاطر داشته باشید که با تعریف پرسونا برای کسب و کار خود، هدف گذاری‌تان برای بازاریابی و ارتباط شما با مشتریان بسیار موثرتر صورت می‌گیرد. مواردی مثل افزایش تعامل مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی تا بازگشت سرمایه‌ای که در تبلیغات صرف شده، همه از دستاوردهایی هستند که می‌توانند به ایجاد یک پرسونای دقیق برای شما موثر باشند و به کسب و کار آنلاین شما کمک کنند.

متن کامل نوشته در سایت بیدک

    منبع بلاگ

    بیدک

    بیدک

    پلتفرم ساخت فروشگاه اینترنتی و یکپارچه سازی کانال‌های فروش

    نظرات