طراحی نرم‌افزار موفق: مراحل طراحی محصولات نرم افزاری و عوامل موثر بر آن

طراحی نرم‌افزار عبارت است از طرح یک مسئله و تبیین راه حلی نرم‌افزاری برای حل آن. ایده اصلی ارائه یک نرم‌افزار این است که راه حلی برای یک مسئله ارائه دهیم. در واقع کارکرد و مفهوم نرم‌افزار شما، همین ایده و راه حلی است که ارائه می‌دهید. پس از این که مطالعات نیازسنجی انجام و ایده‌ای برای حل مشکل ارائه شد، نوبت به رویاپردازی است! گام پنجم طراحی نرم‌افزار: شروع کنید! این‌جا بیشتر این بحث مطرح است که نرم‌افزار شما از منظر کاربردی در چه سطحی قرار دارد. اما پیشنهاد ما این است که برای داشتن تجربه‌ای نزدیک به واقعیت، حتی از نظر ظاهری هم همه چیز را همانند ذهنیت خود از نسخه نهایی محصول طراحی کنید. باید برای محصول خود یک روح منعطف در نظر بگیرید و با آن ارتباط برقرار کنید. از دیگران بخواهید نظراتشان در ارتباط با نرم‌افزار را به شما بگویند و در صورت صلاح‌دید، این تغییرات را اعمال کنید. برای طراحی نرم‌افزار موفق لازم است از تجربیات دیگران درس بگیریم تا مجبور نباشیم همه راه‌ها را امتحان کنیم. دیویس یکی از افرادی است که چارچوبی برای طراحی مشخص کرده که در نظر داشتن آن می‌تواند بسیار راهگشا باشد: طراحی باید چیز جدیدی برای ارائه داشته باشد. جهان به صورت مداوم در حال تغییر است و نرم‌افزاری که ارائه می‌دهید، باید برای این تغییرات آماده باشد. طراحی مناسب باید این قابلیت را داشته باشد که بتوان آن را تخریب کرد و از نو ساخت. هرچند در بسیاری از نقاط این دو مفهوم بسیار به هم نزدیک می‌شوند؛ اما در نهایت طراحی نرم‌افزار یعنی داشتن یک ذهنیت و برنامه‌نویسی یعنی ترجمه آن ذهنیت به کد. باید بتوانید خودتان را با تقریبی بسیار مناسب در جایگاه یک کاربر قرار دهید تا بتوانید تجربه نهایی استفاده از یک نرم‌افزار را بررسی کنید. وقت آن است که به دنیا نشان دهید تیم شما چه راه حلی برای مسئله دارد. یک نسخه از نرم‌افزار نهایی را آماده کنید و آن را به بهترین شکل ممکن به سرمایه‌گذاران ارائه دهید.

متن کامل نوشته در سایت شتابدهنده هاوش

    منبع بلاگ

    شتابدهنده هاوش

    شتابدهنده هاوش

    هاوش؛ شتابدهنده صنایع خلاق

      نظرات