۶ مرحله برای تعریف بازار هدف کسب و کار شما

۶ مرحله برای تعریف بازار هدف کسب و کار شما

یکی از اولین گام‌ها در شروع یک کسب وکار و یا رشد و ارتقای آن، شناسایی و تعریف بازار هدف درست بعد از اینکه بازارتان را شناسایی کردید، می‌توانید شروع به هدف گذاری بر روی افرادی کنید که برای رشد و پیشرفت کسب وکار شما مبلغی را پرداخت خواهند کرد؛ این افراد، مشتریان هدف شما خواهند بود. بازار هدف به عنوان گروه خاصی از خریداران بالقوه معرفی میشود که یک کسب و کار، محصولات و خدماتش را برای آنها جایگاه یابی می‌کند. بسیاری از صاحبان کسب و کارهای خانگی برای تعریف بازار هدف خود وقت نمی‌گذارند، چون این موضوع که بخواهند به دنبال مشتریان باشند را اتلاف وقت و پول می‌دانند. برخی از صاحبان کسب و کار بازار هدف خود را «هرکسی» تعریف می‌کنند، اما در واقعیت، خریداران ایده آل خصوصیت‌ها، ویژگی‌ها و موقعیت‌های خاصی دارند که محصول یا خدمت شما می‌تواند مشخصا برای آن‌ها باشد. شناخت بازار هدفتان، به شما اجازه می‌دهد پیام‌های بازاریابی خود را در جایی قرار دهید که بازارتان هست و یا از واژگان و عباراتی استفاده کنید که دقیقا درباره نیازهای آن‌ها حرف می‌زند. موفقیت کسب و کار شما به درکتان از بازار هدفتان وابسته است. نقطه شروع تعریف بازار هدف کسب و کار شما، درک مشکلاتی است که می‌توانید حل کنید. هنگامی که به خوبی درک نمودید که چه کارهایی می‌توانید انجام دهید، سپس شروع به کار کردن روی افرادی که به احتمال زیاد از این مشکلات رنج می‌برند، کنید. اگر بتوانید نشان دهید که هزینه نپرداختن به این مشکل برای کدام گروه بیشتر از هزینه‌ای است که اگر به این مشکل بپردازند و آن را حل کنند، بسیار جذاب خواهد بود. یکی از راه‌های تصمیم گیری در مورد بازارهای مناسب، این است که به تجارت و کارمندان خود فکر کنید. بنابراین ممکن است ایشان تصمیم بگیرند که فقط با مشتریان شمال غرب کار کند. این حسابدار ممکن است قبل از اینکه بطور مستقل فعالیت کند برای ۲ کارآفرین مختلف کار کرده باشد و اکنون ممکن است تصمیم بگیرد که بازار خود را «کارآفرینان در شمال غرب» درنظر بگیرد. بطور اتفاقی، اگر شما یک کارآفرین در شمال غرب باشید، ایشان یک حسابدار است که احتمالا ارزش شناخته شدن را دارد. از آنجا که حسابدار فقط در یک زمینه خاص کار می‌کند، به احتمال زیاد شما را به افراد مناسب معرفی می‌کند و از برنامه‌ها و بودجه موجود برای کارآفرینان اطلاع دارد. در این حالت، قبل از شروع به هدف قرار دادن مشتریان بالقوه خود، باید کارهای بیشتری انجام دهید. ۶ مرحله برای تعریف بازار هدف کسب و کار شما

متن کامل نوشته در سایت شتابدهنده هاوش

    منبع بلاگ

    شتابدهنده هاوش

    شتابدهنده هاوش

    هاوش؛ شتابدهنده صنایع خلاق

      نظرات