۵ روش بازاریابی استارتاپ ها که در ۵ سال گذشته تغییر کرده است

۵ روش بازاریابی استارتاپ ها که در ۵ سال گذشته تغییر کرده است

بازاریابی استارتاپ­‌ها در طی سالیان اخیر و با توجه به پیشرفت‌های قابل ملاحظه فناوری، توسعه زیادی پیدا کرده است. در واقع سرعت تحولات، نیاز کسب و کارها برای تطبیق سریع و قاطع استراتژی‌های بازاریابی­شان را با سرعت تغییر فناوری­ ها­، بازارها و رفتار مصرف­ کننده، ایجاد کرده است. اگرچه لیست روش ­ها و کارهایی که می­توان در این حوزه انجام داد طولانی است، اما در زیر برخی از نکات برجسته در مورد عمده­‌ترین راهکارهای حال حاضر جهت کمک به پیشرفت­‌های بازاریابی برای رشد کسب و کارها را مشاهده خواهید نمود. از استراتژی­‌های بازاریابی دیجیتال ویژه به نحوی استفاده می­کند که به­ طور خاص برای ایجاد یا گسترش مشتری شما طراحی شده است. پنج سال خیلی طولانی نیست، اما در «طول عمر رسانه ­های اجتماعی»، ممکن است ده­‌ها سال باشد، به ویژه هنگامی که سال ۲۰۲۰ در شمارش این ۵ سال قرار می­گیرد. از زمان ایجاد تقویم محتوا و ارسال منظم پست­‌های به اندازه کافی خوب، فضای رسانه ­های اجتماعی بسیار تغییر کرده است. اکنون، تعداد و انواع سیستم عامل­‌های رسانه ­های اجتماعی به­ طور قابل توجهی بیشتر از ۵ سال پیش است. علاوه بر این، هدف قرار دادن مخاطبان خاص و اندازه­ گیری دقیق ­تر نتایج برای مشاغل آسان­‌تر شده است. از طریق استفاده از ربات ­های چت، گفتگوی زنده و پیام­ رسانی هدفمند، بازاریابی مکالمه­ ای به یکی از جذاب ­ترین روندهایی تبدیل شده است که طی ۵ سال گذشته فضای بازاریابی دیجیتال را به میزان قابل توجهی متحول کرده است. علاوه بر این، به تیم­‌های بازاریابی کمک می­ کند تا فرایندهایی را که زمانی به شدت به تلاش انسان وابسته بودند، به طور خودکار انجام دهند. بازاریابی مکالمه­ ای به برندها کمک می­ کند تا تجربه مشتری را افزایش داده و وفاداری مشتری را توسعه دهند، کمپین‌های بازاریابی ایمیل شخصی را بر اساس رفتار کاربر ارسال کنند، با استفاده از رسانه ­های اجتماعی ارتباط برقرار کنند و ضمن صرفه جویی در وقت و منابع، کارهای مختلف دیگری را پشتیبانی کنند. همه­ گیری (پاندمی) سرعت تحول دیجیتال را تسریع می­ کند و برای همیشه محل کار افراد را تغییر می­دهد و کار «از راه دور» را به حالت عادی تبدیل خواهد کرد. در اینجا کل تلاش­‌های بازاریابی معطوف به ایجاد یک تجربه عالی محصول می­ شود که رشد مشتری را در پی خواهد داشت. تلاش زیادی برای ایجاد تیم ­های منسجم در حوزه بازاریابی کسب و کارهای نوپا انجام شده است.

متن کامل نوشته در سایت مرکز ملی نوآوری فناوری های ورزشی

    نظرات