کریس گاردنر: میلیاردری که تمام زندگی‌اش را باخت اما ناامید نشد

کریس گاردنر: میلیاردری که تمام زندگی‌اش را باخت اما ناامید نشد

کریس گاردنر، کارآفرین و سخنران انگیزشی، در آغاز دهه ۱۹۸۰ بی‌خانمان بود. در آن سال‌ها او پدری مجرد در سانفرانسیسکو بود که بدون منبع درآمدی قابل‌توجه مسئولیت پسر کوچکش را به عهده داشت. گاردنر با تلاش و پایداری موانع را پشت سر گذاشت. ابتدا به معامله‌گری سهام روی آورد و سرانجام در سال ۱۹۸۷ موفق شد شرکت کارگزاری خودش را راه‌اندازی کند. او نویسنده بیوگرافی «در جست‌وجوی خوشبختی» و کتاب «از همین جا شروع کن؛ درس‌هایی برای رسیدن به آنچه می‌خواهی» است. این کارآفرین موفق امروزه نقش پررنگی در فعالیت‌های خیرخواهانه دارد

 

افراد موفق و ثروتمندی وجود دارند که خواندن زندگی نامه آنها بسیار جذاب و آموزنده است؛ اما داستان زندگی پر فراز و نشیب کریس گاردنر، با همه آنها فرق دارد. حتی فیلمی به نام “در جستجوی خوشبختی” نیز براساس زندگی او نوشته ساخته شده است. زندگی کریس گاردنر از همان ابتدا با درد و رنجی وصف ناشدنی آغاز شد. او حتی حداقل امکانات و شرایط لازم برای زنده ماندن را هم نداشت. پدر او مردی بددهن و خشن بود و مادرش پس از چندسال تحمل سختی‌های فراوان، از او جدا شد. کریس، پس از جدایی پدر و مادرش؛ نیز روی آرامش و خوشبختی را ندید. مادر او به جرم به آتش کشیدن خانه و اقدام به قتل همسرش، به زندان رفت. انگار، درد و رنج‌های کریس پایانی نداشت و حالا بی‌سرپرستی؛ بی‌خانمانی و آوارگی نیز به غم‌های او اضافه شده بود. چندین سال گذشت و او با آغاز دوره جوانی، آماده رفتن به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا شد. کریس چهار سال در نیروی دریایی خدمت کرد.

 

میلیاردری که تمام زندگی‌اش را باخت اما ناامید نشد
پس از پایان دوره خدمت، همزمان با تحصیل در رشته موردعلاقه خود یعنی پزشکی، به عنوان دستیار در آزمایشگاهی مشغول به کار شد؛ اما، این کار آنقدر کم‌درآمد بود که او برای گذراندن زندگی مجبور شد تحصیل در رشته پزشکی را رها کرده و به صورت تمام وقت، به کارهای مختلف مشغول شود. او مدتی به فروش تجهیزات پزشکی مشغول شد؛ اما اینکار به هیچ وجه باب میل او نبود و متاسفانه در این کار نیز نتوانست موفق شود. گرسنگی؛ خستگی؛ تن دادن به کارهایی که هیچ علاقه‌ای به آنها نداشت؛ جدایی از همسر و… تنها گوشه‌ای از سختی‌هایی بود که کریس پشت سر می‌گذاشت. او به امید اینکه این‌بار دیگر بتواند در کاری موفق شود، بالاخره تصمیم گرفت شغل “خرید و فروش سهام” را نیز امتحان کند.

 

متن کامل نوشته در سایت استارت نو پلاس

    منبع بلاگ

    استارت نو پلاس

    استارت نو پلاس

    آموزش آنلاین ویدیویی

      نظرات