آینده تناسب اندام مانند یک بازی به نظر می رسد.
در عمل، از روش هایی مانند امتیاز، نشان و رقابت برای درگیر کردن و حفظ کاربران استفاده میشود. دنیای تناسب اندام با این روند غریبه نیست. در سال ۲۰۱۰، جین مک گونیگال، طراح بازی، اعتبار بازی را در ایجاد جهانی بهتر دانست و برعکس، یان بوگوست، همکار طراح بازی اعلام کرد که گیمیفیکیشن مزخرف است. یو کای چو، یک متخصص در این زمینه، دیدگاه متفاوتی دارد و اصطلاح «طراحی متمرکز بر انسان» را به گیمیفیکیشن ترجیح میدهد اخیرا، تمایز بین گیمیفیکیشن و طراحی بازی مورد تاکید بوده است. طراحی بازی، گیمیفیکیشن نیست. در حالی که چارچوبهای مختلفی برای طراحی بازی وجود دارد اما این نکته همچنان باقی است: تجربیات شبیه سازی مهندسی از حقههای گیمیفیکیشن قدرتمندتر است. بیماری کووید۱۹ برای برنامههای تمرینی و سازندگان اپلیکیشنهای تناسب اندام در خانه، طوفانی از طلا ایجاد کرد. Life Fitness متصل میشود و از طریق فرمان، ردیابی ضربان قلب تناسب اندام را کنترل میکند. Expresso Fitness که در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد، یک دوچرخه ورزشی با بازیهای تعاملی بود که در بازار تجاری به فروش میرسید. این کنسول بازی ۱۰۰ میلیون واحد و ۸۳ میلیون نسخه از یک شرکت تناسب اندام است و از طریق بازی متولد شده است، بیش از ۶۰۰ میلیون دلار برای ایجاد دنیاهای مجازی برای دوندگان و دوچرخه سواران جمع کرده است. اریک مین گفت: ما میخواهیم شما را سرگرم کنیم و نتیجه آن تناسب اندام است. میگوید ما در حال ساخت بهترین پلت فرم اصلی جریان بازی هستیم او میگوید این بازی ویدیویی بخشی از ورزش است. تپش قلب با هدف تبدیل تناسب اندام به سرگرمی و بازی برای همه اخیرا برنامه دوچرخه سواری خود را معرفی کرده است. بازیهای ویدیویی، برنامههای تناسب اندام را ارائه میدهد.
متن کامل نوشته در سایت مرکز ملی نوآوری فناوری های ورزشی
نظرات