بازاریابی ایمیلی موثر- ۱۰ گام راه‌اندازی کمپین موفق (بخش دوم)

دانستیم که یک کمپین بازاریابی ایمیلی چیست و با ۵ گام نخست ایجاد یک کمپین ایمیل مارکتینگ موثر آشنا شدیم. در این مطلب با ۵ گام بعدی ایجاد یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق یعنی متن مناسب برای ایمیل هنگامی که اهداف، نوع ایمیل و مخاطبان خود را می‌شناسید و افراد را با استفاده از گزینه‌های هدفمند به لیست خود جذب می‌کنید، وقت آن است که برنامه‌ریزی بازاریابی ایمیلی خود را انجام دهید. به عنوان مثال، بسیاری از شرکت‌ها از مشترکین جدید با یک سری ایمیل کوتاه استقبال می‌کنند تا به آن‌ها در آشنایی با محصولات و خدمات خود کمک کنند. ایمیل خوش‌آمدگویی است با ۳ کار اصلی که شما می‌توانید در نرم‌افزار انجام دهید. ، یک ایمیل دیگر ارسال می‌شود که از شما می‌پرسد «چه چیزی نیاز دارید که انجام شود» و شما را برای شروع استفاده از محصول ترغیب می‌کند. سایت آسانا برای درگیرسازی مخاطبانش چند ایمیل با برنامه زمانی مشخص ارسال می‌کند. همچنین می‌توانید برای کسانی که به ایمیل‌های شما علاقمند هستند اما نمی‌خواهند آنها را مکررا دریافت کنند، گزینه «انتخاب کنید» قرار دهید. وقتی طرح کلی ایمیل خود را مشخص نمودید، اکنون زمان نوشتن است. افزایش شخصی‌سازی ایمیل، مثلا نوشتن نام افراد در عنوان می‌تواند آنها را با ایمیل شما درگیرتر کند. گام هشتم) متن ایمیل را بنویسید برای بهترین نتیجه، متن ایمیل بازاریابی را کوتاه نگه دارید و از خیلی زود بیان‌کردن پیشنهاد خود اجتناب کنید. بافر همچنین پیشنهاد می‌کند با ارسال ایمیل‌هایی که انتظارات کاربرهای مختلف را برآورده می‌کنند، ایمیل‌های خود را براساس نیاز آنها شخصی‌سازی کنید. در حالت ایده‌آل ایمیل‌های شما باید کوتاه باشد، فقط با چند نکته‌ی اصلی در هر ایمیل. آخرین قسمت از متن بازاریابی ایمیل شما «فراخوانی برای اقدام» یا CTA است. CTA معمولا چندین بار در متن ایمیل بازاریابی شما ظاهر می‌شود. اگر متن ایمیل را به خوبی نوشته باشید، مشترکان باید بدون تامل بر روی لینک شما کلیک نمایند. با توجه به اینکه بیشتر مردم، همیشه ایمیل را در دستگاه‌های تلفن همراه می‌خوانند، مهم است از یک الگوی ایمیل پاسخگو استفاده کنید (responsive، قابل خواندن در گوشی موبایل)، تا ایمیل شما به صورت خودکار برای کاربرانی که آن را از طریق موبایل، تبلت یا نسخه دسکتاپ می‌خوانند تغییر اندازه دهد. و به یاد داشته باشید برای توصیف تصاویر از برچسب‌های alt استفاده کنید تا افرادی که مشاهده تصاویر را غیرفعال کرده‌اند بدانند که قرار است چه چیزی را ببینند. یک توصیف مناسب ممکن است مشترکان را به فعال کردن تصاویر ترغیب کند و همین امر باعث می‌شود ایمیل‌های شما بهتر به نظر برسد. سرانجام، ارسال ایمیل شما اولین گام برای رسیدن به موفقیت در بازاریابی ایمیلی است. این به معنای آزمایش همه چیز است: طراحی و چیدمان، متن بازاریابی ایمیلی، موضوع و فراخوانی برای اقدام. همچنین ایمیل‌ها را با دسته‌بندی‌های مختلف مخاطبین و یا تغییر زمان ارسال ایمیل بررسی کنید. این امر به شما این امکان را می‌دهد تا بفهمید که با ایمیل مارکتینگ چه کارهایی را می‌شود و چه چیزهایی را نمی‌شود انجام داد. بعد از ارسال ایمیل و با توجه به تحلیل بازخوردهای مخاطبان اصلاحات لازم را انجام دهید. استفاده کنید تا ببینید آیا خط قرمزی وجود دارد که ممکن است ارسال ایمیل‌های شما را به صندوق ورودی مشترکان مسدود کند. سرانجام، با تلاش برای جذب مجدد مشترکان غیرفعال، لیست مشترکین ایمیل خود را مدیریت کرده و در صورت عدم موفقیت آنها را حذف کنید. اکنون که می‌دانید چگونه یک کمپین بازاریابی موفق را راه‌اندازی کنید، عوامل مخرب یک ایمیل مارکتینگ خوب را شناسایی و از ایجاد آنها جلوگیری کنید. ایمیل مارکتینگ موثر- ۱۰ گام برای راه‌اندازی کمپین موفق (بخش اول)

متن کامل نوشته در سایت اینووین

منبع بلاگ

اینووین

اینووین

شبکه تخصصی کسب‌و‌کار در شبکه تخصصی کسب‌و‌کار اینووین کارآفرینان، استارتاپ‌ها، سرمایه‌گذاران و ... می‌توانند با ایجاد پروفایل و عضویت در گروه‌های کاری

نظرات