بستن درز انقطاع بین دو ساختمان با کارابین راپل

بستن درز انقطاع بین دو ساختمان با کارابین راپل

بستن درز انقطاع بین دو ساختمان امروزه یکی از پرتقاضا ترین خدمات در صنعت ساختمان سازی می باشد و به نوعی یکی از دغدغه های مهم صاحبین املاک و ساختمان ساز ها می باشد. زیرا برای دریافت مجوز پایان کار حتما حتما درز و اتقطاع بین دو ساختمان باید پوشیده شود.

امروز خدمات پوشاندن درز و انقطاع با استفاده از روش دسترسی طناب بسیار آسان و کم هزینه شده است. در چندین سال اخیر برای بستن درز و انقطاعی که بین دو ساختمان وجود داشت باید داربست بسته میشد که از نظر هزینه ای بسیار بالا بود اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن روش کار ها کلیه فرآیند پوشاندن و بستن درز انقطاع نمای ساختمان با طناب قابل انجام است و همان طور که در اول بند اشاره شد هزینه ها چندین برابر نسبت به قبل کاهش یافته.

بستن درز انقطاع بین دو ساختمان چگونه انجام می شود؟


برای پوشاندن درز و انقطاع بین دو ساختمان از روش های مختلفی استفاده می شود که هر کدام از روش ها با توجه به میزان فاصله بین دو ساختمان انتخاب می شوند. معمولا برای ساختمان هایی که فاصله بین آنها بسیار کم می باشد فرایند پوشاندن درز ها با استفاده از یونولیت و همچنین سیمان انجام می شود. اما در ساختمان هایی که معمولا فاصله ساختمان ها زیاد می باشد از ورق های گالوانیزه به همراه پیچ و رولپلاک استفاده می شود که بسیار مقاوم و با کیفیت بوده و ماندگاری بسیار بالایی دارند.

امروزه برای بستن درز انقطاع بین دو ساختمان از روش راپل کاری با دسترسی طناب انجام می شود که یک روش بسیار ایمن و مطمئن می باشد. نحوه اجرای این کار همانند روش کوهنوردی می باشد و در حال حاضر در سطح بین الملل از این روش استفاده می شود.

برای بستن و پوشاندن درز های بین دوساختمان حتما حتما استفاده از ورق های گالوانیزه پیبشنهاد می شود زیرا این ورق ها ماندگاری دائمی دارند و بسیار محکم تر از یونولیت و سیمان می باشد. یکی از دلایلی که استفاده از ورق های گانوایزه پیشنهاد می شود این است که یونولیت و سیمان با گذشت زمان به دلیل وضعیت فضای جوی از بین می روند و در طی گذشت زمان فاصله های بین دو ساختمان دوباره باز می شود و شما ناچار هستید برای پوشاندن درز و انقطاع هزینه مجدد کنید اما در صورتی که از ورق های گالوانیزه استفاده شود دیگر نیازی به پوشاندن مجدد درز و انقطاع بین دو ساختمان نمی باشد.

درز انقطاع چیست؟


درز و انقطاع به فاصله بین دو ساختمان گفته می شود که در هر ساختمانی ایجاد این فاصله الزامی بوده و حتما حتما باید رعایت شود. درز و انقطاع برای محافظت از ساختمان ها در زمان وقوق زلزله و همچنین برای جلوگیری از افتادن وزن ساختمان ها بر روی یک دیگر ایجاد می شود. فاصله بین دو ساختمان ها معمولا با توجه به ابعاد و تعداد طبقات ساختمان ها مشخص می شود که هر چه ارتفاع و تعداد طبقات ساختمان ها بالاتر می رود فاصله بین دو ساختمان از هم بیشتر می شود.

انواع روش های پوشاندن درز انقطاع


همان طور که در اول مطالب اشاره شد از روش ها و ابزار های مختلفی برای پوشاندن درز و انقطاع نمای ساختمان ها استفاده می شود که شامل موارد زیر می باشد:

استفاده از ورق های گالوانیزه
استفاده از طوری مرغی
استفاده از یونولیت
استفاده از سیمان
پوشاندن درز و انقطاع نمای ساختمان ها موجب ایجاد نظم و زیبایی در نمای ساختمان می شود زیرا فاصله ای که بین شاختمان ها وجود دارد جلوه ای زشت و بد را ایجاد میکند که در صورت استفاده از ورق های گالوانیزه می تواند با استفاده از رنگ ورق ها را با رنگ نمای ساختمان هماهنگ کرد که در نهایت موجب ایجاد زیبایی می شود.

بستن درز انقطاع بین ساختمان موجب جلوگیری از ورود پرندگان مزاحم به بین ساختمان ها می باشد. یکی از دغدغه هایی که اکثریت ساکنین ساختمان ها دارند این است که از ورود پرندگان مزاحم به داخل فاصله بین دو ساختمان ها جلوگیری کنند زیرا زمانی که پرندگان وارد این وحیط می شود معمولا سر و صدا ایجاد میکنند یا نمی توانند از بین دو ساختمان خارج شوند که منجر به مرگ آنها شده و موجب ایجاد بوی بدی می شوند.

هزینه بستن درز انقطاع چقدر می باشد؟


هزینه بستن درز انقطاع نمای ساختمان به روش ها و موارد های مختلفی بستگی دارد. مواردی همچون مصالح استفاده شده برای پوشش فاصله و همچنین میزان ابعاد و اندازه فاصله بین دو ساختمان در تعیین قیمت بسیار مهم و موثر می باشد و قبل انجام هر کاری نمای ساختمان باید توسط کارشناسان برسی و بازدید شود سپس پس از برسی اولیه و برآورد میزان مصالح مورد نیاز برای پوشاندن درز انقطاع قیمت نهایی برای اجرای کار تعیین شود.

البته نکته ای که باید اشاره کنیم این است که  موارد دیگری هم همچون موقعیت مکان جغرافیایی، مدت زمان اجرای کار ، تعداد نیروی مورد نیاز برای اجرای و سایر متریال های دیگر هم در قیمت تاثثییر گذار می باشد. پس در این صورت نتیجه میگیریم که برای برآورد هزینه در مرحله اول باید از کارشاناسان کار در ارتفاع و بستن درز انتقاع تقاضای بازید و برسی اولیه کنیم.

    منبع بلاگ

    کارابین راپل

    کارابین راپل

    ارتفاع کاران کارابین راپل

    نظرات