مرور استارتاپ هایی که در یک سال گذشته معرفی شان کردیم – قسمت اول

مرور استارتاپ هایی که در یک سال گذشته معرفی شان کردیم – قسمت اول

میسو یک استارتاپ خدمان نظافت منزل است که مدیرعامل آن توانسته است از تجربه‌ی قبلی خود در زمینه‌ی لجستیک یک استارتاپ ارسال غذا برای توسعه‌اش استفاده کند به این ترتیب که با افزایش رزروها، برای هر نظافت‌چی مکان‌های نزدیک به هم در نظر گرفته شد و در نتیجه مسیر رفت‌وآمد نظافت‌چی‌ها کاهش یافت و به این ترتیب تعداد ارائه‌ی خدمات دوبرابر شد. این مزیت بسیار مهمی برای میسو محسوب می‌شود چرا که اهمیت دادن به راحتی نظافت‌چی‌ها آن‌ها را به این پلتفرم وفادار می‌کند. بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در این تحقیق مدعی شدند استفاده از داده‌های مکانی در تبلیغاتشان سبب افزایش فروش و بهبود نرخ تبدیل شده است. استارتاپ مایکی که برای نگهداری آفلاین اطلاعات حساس کاربران و شرکت‌ها راهکارهای مدیریت هویت ارائه می‌کند به دلیل مدیریت پسورد قوی و رایگان خود مورد استقبال قرار گرفته است. از نظر بنیانگذاران این استارتاپ، امنیت آنلاین و حریم خصوصی داده‌ها یک امتیاز نیست بلکه یک حق است و به همین دلیل مایکی کاربرانش را مجهز به ابزارهای مدیریت هویت دیجیتالی امن می‌کند. DocPrime پلتفرم هندی ارتباط بین پزشک و بیمار است که مراجعه‌کنندگان از طریق آن می‌توانند جهت رزرو وقت از پزشکان مشاوره بگیرند یا برای انجام آزمایشات پزشکی برنامه‌ریزی کنند. Livspace استارتاپی است که خانه‌ها را نوسازی می‌کند و طراحی داخلی انجام می‌دهد. این شرکت از مدل‌های مجازی و سه‌بعدی برای نشان دادن پیش‌نمایشی از طراحی خانه‌ها استفاده می‌کند. همچنین مراکز طراحی به راه انداخته است که در آن‌ها مشتریان می‌توانند از نزدیک متریال‌ها و اثاثیه‌ی منزل را ببینند و لمس کنند. هدف این استارتاپ تبدیل شدن به یک فروشگاه وان‌استاپ (one-stop-shop) (فروشگاهی که خدمات چندگانه ارائه می‌دهد) برای طراحی داخلی است. بنابراین این استارتاپ تبدیل به یک کسب‌وکار تجارت الکترونیک خواهد شد که اجزای مختلف اکوسیستم طراحی داخلی یعنی مصرف کنندگان، طراحان و زنجیره‌ی تامین را یکپارچه می‌کند. Allplants یک استارتاپ ارسال غذاهای آماده‌ی گیاهی است و معتقد است داشتن یک رژیم گیاه‌خواری موثرترین راه برای کاهش ردپای بشر در طبیعت و بهبود سلامتی است. این استارتاپ غذاهای سالم و گیاهی سرآشپز را که نیاز به گرم کردن مجدد در خانه دارند برای شما ارسال می‌کند. بنیانگذار این استارتاپ می‌گوید: «اکثر مشتریانشان گیاه‌خوار نیستند؛ آن‌ها کنجکاوند و به دنبال راه‌های آسان و سالم برای بهبود زندگی پرمشغله‌ی خود می‌گردند.

متن کامل نوشته در سایت شرکت توسعه کارآفرینی بهمن

منبع بلاگ

شرکت توسعه کارآفرینی بهمن

شرکت توسعه کارآفرینی بهمن

حمایت و تجاری‌سازی طرح های پژوهشی نوآورانه و سرمایه‌گذاری جسورانه

    نظرات