درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با عسل!، باورهای غلط

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با عسل!، باورهای غلط

متاسفانه با گسترش اینترنت و درگیری هرچه بیشتر افراد با شبکه‌های اجتماعی، به مرور برخی از باور‌های غلط به عنوان حقایق علمی در بین مردم انتشار پیدا می‌کند که هیچگونه پشتوانه‌ی علمی ندارند. این باور‌ها، بخصوص اگر در مورد سلامت افراد باشد می‌تواند بسیار خطرناک باشند. یکی از این موارد درمان حتمی سرماخوردگی و آنفولانزا با عسل است.

به طور کلی هیچ درمان و دارویی (چه طبیعی و چه مصنوعی) برای سرماخوردگی وجود ندارد. این بیماری، یک بیماری ویروسی است که توسط صدها ویروس ایجاد می‌شود و هیچ واکسنی نیز برای پیشگیری از آن به طور حقیقی و صدرصد وجود ندارد.

با این وجود 

تحقیقاتی که بر‌روی کودکان انجام شده‌ است نشان می‌دهد که عسل می‌تواند در کاهش علائم سرفه‌های حاد ناشی از عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی که بر اثر سرماخوردگی اتفاق می‌افتد، موثر باشد. در برخی از تحقیقات نیز گفته شده است که مصرف عسل می‌تواند یک تا دو روز مدت سرماخوردگی را کاهش دهد.

این درحالی است که آنتی بیوتیک‌ها در درمان عفونت‌های ویروسی که زاینده‌ی سرفه‌های حاد هستند بی اثرند. استفاده بی رویه و خودسر از آنتی بیوتیک‌ها باعث می‌شود تا بدن کم کم به این دارو‌ها مقاوم شوند و در مواقعی که بدن واقعا به آنها نیاز دارد پاسخگو نباشد.

ادامه این مطلب را می‌توانید در وبسایت روستایی مطالعه کنید

    منبع بلاگ

    نظرات