نقش سیستم Open Pricer در سودآوری لجستیک

نقش سیستم Open Pricer در سودآوری لجستیک

کارشناسان فروش و قیمت‌‌‌گذاری، بازار خود را‌‌ می‌شناسند اما وقت لازم برای تجزیه و تحلیل معامله از طریق تاثیر همه فاکتورهای مربوط به قیمت‌‌‌گذاری را ندارند. فاکتورهایی نظیر تعداد ارسال، وزن‌‌‌، مبدا‌‌‌، مقصد‌‌‌، زمان ارسال، سرویس وانت‌‌‌، خدمات تحویل و … همچنین زمان نظارت بر این‌که مشخصات حمل و نقل واقعی قراردادها با تعهدات اولیه مطابقت دارد یا خیر نیز وجود ندارد؛ بنابراین تجزیه و تحلیل قیمت همیشه پتانسیل قابل توجهی برای بهبود نرخ تبدیل (conversion) ‌‌‌، حفظ (retention) و حاشیه سود را از طریق تصمیمات دقیق‌تر قیمت‌‌‌گذاری، آشکار خواهد کرد. این سرویس شبکه‌های ارسال بسته را قادر می‌سازد تا بتوانند قیمت‌ها را بهینه کرده و سوددهی خود را افزایش دهند. Open Pricer به کارشناسان قیمت‌‌‌گذاری، اجازه‌‌ می‌دهد تا درآمد و سودآوری آتی را برای یک قرارداد بالقوه‌‌‌، بر اساس جزئیات مربوط به حمل و نقل و هزینه‌های موجود در مسیرهای مورد نیاز‌‌‌، شبیه‌‌سازی کنند. Open Pricer برای تصمیم‌گیری در مورد قیمت‌‌‌گذاری کارآمدتر و موثرتر‌‌‌، خدمات ابری را ارائه‌‌ می‌دهد: چندین عامل در هزینه خدمات لجستیکی تاثیر‌‌ می‌گذارد: مبدا و مقصد‌‌‌، وزن‌‌‌، تعدد و نوع ارسال و تحویل و … علاوه بر این‌‌‌، همه این عوامل در روز و زمان‌های مختلف، متفاوت هستند. برای متوقف کردن هدر رفت سود، شرکت‌های لجستیکی باید ابزارهای مدیریت قیمت و بهینه‌‌سازی را پیاده‌‌ کنند و در مسیر سودآوری لجستیک قدم بردارند. دانیل رودا موسس کمپانی Open Pricer از چالش‌های قیمت‌گذاری در صنعت لجستیک آسیا می‌گوید: بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Open Pricer‌‌‌ که در سال ۲۰۱۸ گرفته شده است، می‌پردازیم؛ او در این مصاحبه بینش خود را در مورد بهینه‌‌سازی قیمت برای شبکه‌های ارسال بسته و سودآوری لجستیک ارائه‌‌ می‌دهد و قیمت‌‌‌گذاری در صنعت لجستیک آسیا را به چالش می‌کشد. Daniel Rueda: بسیاری از اپراتورها هنوز هم برای مدیریت تصمیمات بسیار پیچیده قیمت‌‌‌گذاری‌‌‌، از مدل‌ها و صفحه گسترده‌های (اکسل) قیمت‌‌‌گذاری استفاده‌‌ می‌کنند. این داده‌ها برای تولید سیاست‌های بهینه قیمت‌‌‌گذاری، نظارت بر عملکرد در گذر زمان و در نهایت سودآوری لجستیک استفاده‌‌ می‌شوند. Daniel Rueda: تجارت الکترونیکی در آسیا با سرعت بسیار زیادی در حال رشد است و دیجیتالی شدن، تجارت را سریع‌‌‌‌تر از سایر بازارها تغییر‌‌ می‌دهد. این بدان معنی است که قیمت‌‌‌گذاری برای حفظ رشد سودآور بسیار مهم خواهد بود. به همین دلیل مدل‌های تحویل فوری، با استفاده از سیستم عامل‌های IT که قیمت‌‌‌گذاری پویا را آغاز‌‌ می‌کنند (امکان تغییر قیمت تحویل بر اساس فصل‌‌‌، روز هفته و زمان‌بندی‌های خاص) ‌‌ می‌توانند نقش مهمی در بهینه‌‌سازی استفاده از ظرفیت وسایل نقلیه داشته باشند. در این بین سودآوری لجستیک موضوعی است که کمتر به آن پرداخته شده و با بهره‌گیری از سیستم‌هایی مانند Open Pricer می‌توان به آن دست یافت.

متن کامل نوشته در سایت تینکست

منبع بلاگ

تینکست

تینکست

راه‌حل سریع و اقتصادی ارسال بسته

نظرات