برجسته ترین دستاوردهای تکنولوژیک سال ۲۰۱۹: گیمینگ و واقعیت افزوده
امسال، آخرین سال چرخه نسل کنونی کنسولهای بازی محسوب میشود و حالا که به انتهای سال نزدیک میشویم، خبرهای زیادی درباره نسل بعدی و محصولات آینده این حوزه در اختیار داریم. در سال ۲۰۱۹، شرکت نینتندو نیز نسخه کوچکتر و قابل حملتری از کنسول خود معرفی کرد که Switch Lite نام دارد و همچنین بازی حرکتی Ring Fit Adventure را معرفی کرد. دستگاه سوئیچ تا کنون مهمترین دستاورد شرکت نینتندو محسوب میشده است و در سال جاری، این شرکت نسخه کوچکتر و سبکتر Switch Lite را از این کنسول عرضه کرد. در سال جاری همچنین بازی حرکتی Ring Fit Adventure نیز معرفی شد، این بازی تلاش شرکت نینتندو را برای جهت گیری به سمت بازیهای حرکتی و تناسب اندام را نشان میدهد. شرکت نینتندو قبلا نیز بازی مشابهی عرضه کرده بود به نام Wii Fit اما Ring Fit Adventure، انگیزه بیشتری برای ورزش و حرکت ارائه میکند. Ring Fit Adventure یک بازی ساخته شده شرکت نینتندو است که انگیزه بیشتری برای ورزش و حرکت ارائه میکند. شرکت مایکروسافت نیز کمی بعد اعلام کرد که دو گوشی تاشو در راه دارد که Surface Neo و Surface Duo نام دارند و اواخر سال بعد عرضه میشوند. یکی از بهترین محصولات معرفی شده در این زمینه، هدست Valve Index بود که کیفیت رزولوشن بالاتر، نرخ به روز رسانی (Refresh Rate) بیشتر برای صفحه نمایش، سیستم صوتی سه بعدی فوق العاده و قابلیتهای منحصر به فرد دیگری را ارائه میکند. هدست وی آر Valve Index کیفیت رزولوشن بالاتر، رفش ریت بیشتر برای صفحه نمایش، سیستم صوتی سه بعدی فوق العاده و قابلیتهای منحصر به فردی را ارائه میکند. Quest را میتوان یکی از برجستهترین دستاوردها در حوزه VR دانست زیرا سیستمی مستقل است و میتوان برای طیف بیشتری از کاربران، کارایی داشته باشد و طعم بازیهای واقعیت افزوده را به آنها بچشاند. اما نکته اصلی در مورد این محصول این است که در آن، دیگر خبری از سی دیهای بازی نخواهد بود که همین باعث میشود بازیها با سرعت بیشتری لود شوند.
متن کامل نوشته در سایت آریا مال
نظرات