کسب و کار پلتفرم مبتنی بر حس نوستالژیا

کسب و کار پلتفرم مبتنی بر حس نوستالژیا

کافه نوستال یک برند مفهوم محور ایرانی است، برندی که بیش از شش سال در مرحله تثبیت و کاشته شدن در ذهن و روان جامعه ایرانی و جهانی تلاش کرده و پیش از ورود به فاز تجاری سازی و تبدیل به ماهیت مکانی و محصول محور، در فاز مفهوم سازی و تولید یک برند دارای خلاقیت و جذابیت ایرانی قدم گذاشته و کار اصلی را فرار و گسست از شیوه های رایج و غلط برندسازی و تجاری سازی در ایران مبنا قرار داده است. برند کافه نوستال در حال حاضر بر اساس رنکینگ برندهای ایرانی در میان سه برند برتر ایرانی در اینستاگرام قرار دارد. کافه نوستال به عنوان یک برند بر اساس مطالعات و تحقیقات دانشگاهی و پژوهشی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران مورد پایش و پژوهش قرار گرفته است، فعالیت یک برند و خلق جامعه هدف بر مبنای مفهوم گسترده و جذاب نوستالژی می تواند یکی از بهترین و موثرترین فرصت ها برای تولید و تجاری سازی باشد. استفاده از فرصت ها و پتانسیل های نهفته در چند نسل و دهه های تاریخی در کنار ایجاد یک اکوسیستم کسب و کار پست مدرن (ترکیب کسب و کارهای مدرن در یک اکوسیستم یکپارچه و منسجم بر مبنای یک مفهوم هویت ساز) که ترکیبی از کافه، فروشگاه، اپلیکیشن موبایل، جامعه مخاطبان در قالب یک برند آزمایش پس داده و مبتنی با ساز و کار هویتی و روانی ایرانیان هدف برند کافه نوستال می باشد.
اصلی ترین دورنما شامل ماموریت و دورنما (میشن در کنار ویژن)
الف- ایجاد و تاسیس نسل سوم کافه در ایران برای نخستین بار:
کافه نسل سوم به کافه ای گفته می شود که دیگر اهداف و دورنمایش بر مبنای کیفیت نوشیدنی یا دکوراسیون فضا و در یک کلام بر مبنای مصرف گرایی و کالا محوری نباشد. نسل اول کافه بر محور ارایه خدمات به مشتری، نسل دوم کافه شامل ارایه کیفیت و رقابت بر سر محصولات و تنوع خدمات و نسل سوم کافه به معنای فراسوی محصول و کالا و مصرف گرایی و ایجاد مفهوم و تم، کافه هایی بر مبنای تولید جامعه و مخاطب آگاه و هم حس و دارای اکوسیستم چندلایه


ب- ایجاد و تاسیس اولین مرجع نوستالژیا مارکتینگ و رترو برندینگ:
استفاده و نگاه مصرف گرايانه به "گذشته" به يك تجربه عادى و مشترك در مقوله برندينگ و بازاريابى تبديل شده است. بسيارى از حوزه هاى توليد محصول و پروداكت ها، به ويژه حوزه هاى مرتبط با رويكردهاي متمركز بر نوآورى و خلاقيت، به كرات با موضوع و مقوله "محصولات قديمى" يا "رتروپروداكت" ها مواجه بوده اند، محصولات و خدماتى كه از نظر جامعه مصرف كنندگان و مشتريان، با گذشته و خاطرات در تداعي هستند. در ميان اين محصولات و مقوله ها مي توان به مقوله ماشين (بيتل ها و فولكس غورباقه اي هاى تازه، كرويزر هاى پى تى، مينى ها، ژيان سيتروين و ..) و موسيقى مردمى و عامه پسند پاپ (تور ديوار از راجر واترز عضو سابق پينك فلويد، ركوردينگ و ضبط هاىِ تازه اى از ترانه هاى بيتل ها و ...) اشاره كرد كه نماد و نشانه هاى برجسته اي در حوزه خودشان هستند.

ج- ایجاد تجربه و ریکاوری حواس مخاطب در راستای لمس نوستالژی:
اگرچه محدوديتى براي روندها و مسيرهاي رترو يا همان "رترو ترند" ها وجود ندارد، از لباس، وسايل ورزشى، كفش، غذا، رستوران دارى و محصولات فرهنگى تا استفاده از نوستالژيا در تبليغات و تيزرهاىِ همين محصولات، با اين حال مفهوم نوين "بازاريابي مبتني بر نوستالژيا" به عنوان مديريت محصول در رابطه با تداعي هاى گذشته مي باشد كه به مصرف كننده و مشترى به عنوان يك جامعه اجازه مى دهد تا در يك گذشته ايده آل و همزمان به روز رسانى شده، زيسته و يا در آن فضا زندگى تازه اي را تجربه كند.

    منبع بلاگ

    شاهکار

    شاهکار

    اکران سیستم کسب و کار پلتفرمی با رویکرد نوآوری باز در راستای تحقق جامعه نسل پنجم

      نظرات