چطور گوش کردن به مشتریان می‌تواند استارتاپ شما را نابود کند؟

چطور گوش کردن به مشتریان می‌تواند استارتاپ شما را نابود کند؟

استیو بلنک می‌گوید: هنر کارآفرینی و علم توسعه مشتری این نیست که از ساختمانتان خارج شوید و به مشتریان گوش دهید. نظر تعداد بسیار زیادی از آن‌ها را از طریق پرسشنامه جویا شدیم، تست آ/ب انجام دادیم، با آن بخشی از مشتریان که از محصولمان استفاده می‌کردند رودررو صحبت کردیم. -بیزینس مدل؟ سعی من این بود که هر چه می‌توانم تعداد زیادی کاربر را به سایت بکشانم و بعد رضایتشان را جلب کنم. در این مورد چه کردید؟ آیا فکر می‌کردید قرار است با شبکه‌ی بزرگی از کاربران فعال، بازار را در دست بگیرید؟ چه آزمایشاتی انجام دادید تا متقاعدتان کند که به آن مقیاس می‌رسید؟ گوش کردن به مشتریان کار کاملا درستی است اما بهتر بود که این شخص چیزهایی که شنیده بود را آزمایش و تست می‌کرد تا درصد کاربران فعالش افزایش می‌یافت. همه‌ی آن فعالیت‌ها یعنی صحبت با مشتریان، تست آ/ب و … باید بر این اساس انجام می‌شد که چطور شرکتش به یک بیزینس مدل تکرارپذیر و مقیاس‌پذیر خواهد رسید و نهایتا کسب درآمد خواهد کرد. بخشی از کار توسعه مشتری، درک این است که کدام مشتری‌ها برای کسب و کارتان معنا دارند و ایجاد ارزش خواهند کرد. حدسم این است که او باید در نهایت بخشی از مشتریان خود را کنار بگذارد. گوش کردن به مشتریان بالقوه هم بسیار عالی است. باید آن بخشی از مشتریان و آن مدل درآمدی را که پیشراننده‌ی کسب و کارتان هستند انتخاب کنید.

متن کامل نوشته در سایت شرکت توسعه کارآفرینی بهمن

منبع بلاگ

شرکت توسعه کارآفرینی بهمن

شرکت توسعه کارآفرینی بهمن

حمایت و تجاری‌سازی طرح های پژوهشی نوآورانه و سرمایه‌گذاری جسورانه

    نظرات