کدام مدل درآمدی ، مناسب استارتاپ شماست؟ پریمیوم ، فریمیوم یا رایگان ؟

کدام مدل درآمدی ، مناسب استارتاپ شماست؟ پریمیوم ، فریمیوم یا رایگان ؟

این مدل درآمدی یک روش کلاسیک برای کسب درآمد یک استارتاپ است حال چه با شارژ کردن هزینه و انجام تراکنش باشد یا استفاده از اشتراک ماهانه و…. یک کسب و کار چطور می‌تواند وقتی خدماتش را مجانی ارائه می‌دهد سود کسب کند؟ از این رو مدل درآمدی رایگان قدری متناقض به نظر می‌رسد. در این مدل که ترکیبی از مدل پولی و رایگان است کاربران، فیچرهای اساسی را رایگان دریافت می‌کنند و با پرداخت هزینه اشتراک می‌توانند کاربری خود را ارتقا دهند. فیچرهای رایگان، ابزارهای بازاریابی قدرتمندی هستند و کسب و کارهای نوپا می‌توانند با این مدل بدون صرف هزینه بابت تبلیغات یا کمپین‌ها، کاربر جذب کنند و به سرعت مقیاس خود را افزایش دهند. اما این مدل درآمدی هم مناسب هر کسب و کاری نیست و معایب خودش را دارد. با مدل‌های درآمدی فریمیوم و رایگان، شروع یک کسب و کار در مقیاس کوچک آسان است اما غلبه بر بازار و حفظ سهم بزرگی از بازار دشوار خواهد بود. com/paid-freemium-free-business-model

متن کامل نوشته در سایت شرکت توسعه کارآفرینی بهمن

منبع بلاگ

شرکت توسعه کارآفرینی بهمن

شرکت توسعه کارآفرینی بهمن

حمایت و تجاری‌سازی طرح های پژوهشی نوآورانه و سرمایه‌گذاری جسورانه

    نظرات