نحوه فعال سازی گوشی در طرح رجیستری

نحوه فعال سازی گوشی در طرح رجیستری

هر دستگاه (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تایید شده)، باید فرآیند فعال سازی گوشی در سامانه همتا از طریق وارد کردن شماره (IMEI)، شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر انجام شود. هنگام خرید گوشی نو، حتما باید آن را در حضور فروشنده، از طریق کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. برای نمونه، در صورت سوءاستفاده از شناسه (IMEI) و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال سازی گوشی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد. هنگام خرید گوشی دست دوم نیز حتما باید فرآیند انتقال مالکیت را انجام دهید و گوشی خریداری شده را برای سیم کارت خود فعال کنید. برای فعال سازی گوشی از طریق سامانه همتا به برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید ۱۵ رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و …) استفاده شود. را برای شروع فرآیند فعال سازی وارد نمایید. ۳- در این بخش، شماره (IMEI) دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد نمایید. شماره (IMEI) دستگاه، یک کد ۱۵ رقمی می‌باشد که به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت دستگاه، پشت باتری و یا با شماره‌گیری #۰۶#*، قابل‌ مشاهده است. ۴- در این بخش شماره سیم کارتی که قصد فعالسازی گوشی با آن سیم کارت را دارید، وارد نمایید. در انتها پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه (IMEI) مربوطه، برای شماره سیم کارت ارائه شده می‌باشد. برای انجام فرآیند فعال سازی گوشی از طریق اپلیکیشن همتا، ابتدا این اپلیکیشن را از طریق اپلیکیشن همتا را باز کرده، شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید. در این قسمت ابتدا شماره سیم کارتی که قصد فعال سازی دستگاه با آن سیم کارت را دارید، وارد نمایید. در این قسمت باید شناسه ۱۵ رقمی IMEI دستگاه را وارد نمایید. در اپلیکیشن همتا شما می‌توانید به چند طریق این شماره را وارد نمایید: ۳- با زدن دکمه «شناسه دستگاه من»، شماره IMEI دستگاهی که با آن از اپلیکیشن همتا استفاده می‌کنید نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید شماره IMEI مورد نظر خود را انتخاب نمایید. بعد از وارد کردن کد فعال سازی، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه (IMEI) و شماره سیم کارت وارد شده نمایش داده شده است. بعد از وارد کردن کد فعال سازی، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه (IMEI) و شماره سیم کارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورت تایید این اطلاعات، دستگاه شما با شماره سیم کارت مورد نظر فعال خواهد شد. در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده، برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد: در صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده، به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد. پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه (IMEI) های فعال شده برای سیم کارت فعال کننده دستگاه، پیامک می‌شود. دقت داشته باشید شناسه (IMEI) های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه (IMEI) های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #۰۶#*)، تطابق کامل داشته باشند. هرگونه عدم مطابقت بین شناسه (IMEI) های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه (IMEI) های دستگاه را با مرکز پاسخ گویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ در میان گذارید.

متن کامل نوشته در سایت همیاب ۲۴

منبع بلاگ

همیاب ۲۴

همیاب ۲۴

ردیابی و جستجوی کالای دیجیتال گمشده و سرقتی

    نظرات