چطور استخدام کنیم/ آنچه که مشاورین منابع انسانی شرکت‌ها باید بدانند

چطور استخدام کنیم/ آنچه که مشاورین منابع انسانی شرکت‌ها باید بدانند

استخدام کارمندی که علاقه‌ی کافی به شغل خود داشته باشد، توانایی‌ها و مهارت‌های مرتبط با شغلش را دارا باشد و از انجام شغل خود لذت کافی را ببرد، برای تمام شرکت‌ها مهم و ضروری است، در این حالت است که یک شرکت می‌تواند بهره وری خوبی از منابع انسانی خود داشته باشد و به اهداف و موفقیت‌های بیشتری دست یابد. اگر شما نیز می‌خواهید در مورد استخدام مناسب‌ترین افراد برای شرکت خود اطلاعات بیشتری کسب کنید ادامه‌ی مطلب ما را دنبال کنید. با این حساب باید گفت این مسئولیت بزرگ برعهده‌ی مشاورین منابع انسانی شرکت‌هاست تا بتوانند با داشتن اطلاعات مناسب و افزایش آگاهی‌های خود از روش‌های نوین و مناسب برای جذب بهترین افراد استفاده کنند. شما به عنوان مشاور منابع انسانی و فردی که قصد جذب کارمندان جدید را دارد باید به شناخت بهتر اهداف و نیازهای سازمان بپردازید تا بتوایند افراد مناسبی برای شرکت خود استخدام کنید. زمانی که شما نیازها و اهداف شرکت خود را بررسی می‌کنید، می‌توانید اخلاق، خصوصیات، توانایی‌ها و مهارت‌های مورد نیاز برای یک کارمند ایده‌آل که مناسب شرکت شماست را شناسایی کرده و با این مقیاس به دنبال افراد مورد نظر خود باشید. شما می‌توانید با مطالعه‌ی رزومه‌های افراد، به اطلاعات مهمی مانند سابقه، تحصیلات، توانایی‌ها و مهارت‌های آن‌ها پی ببرید و افراد مناسب را برای مصاحبه دعوت کنید. شما می‌توانید برای جذب افراد و کارکنان جدید خود از این شبکه‌ها استفاده کنید. و صفحات اجتماعی و در میان پست‌هایی که به حوزه‌ی کاری شرکت شما مربوط می‌شوند، افراد علاقه‌مند در این زمینه را پیدا کنید. برای اینکار شما با توجه به نیازهای شرکت خود سوالاتی را طرح کنید تا افراد با جواب دادن به آن‌ها توانایی و مهارت‌های خود را بروز دهند و نظر شما را جلب کنند. برای مثال اگر می‌خواهید فردی را استخدام کنید که علاقه به وب نویسی دارد بهتر است از او در مورد سابقه‌ی کاری و شرکت‌هایی که با آن‌ها کار کرده نپرسید. امروزه برای داشتن بهترین بهره وری و کارآیی، افراد باید به شغل خود علاقه داشته باشند و در محیط کاری خود احساس امنیت و آرامش کنند تا بتوانند وظایف و مسئولیت‌های خود را به خوبی انجام دهند و از شغل خود لذت ببرند. از کارمندان خود بخواهید تا برای خود همکاران مناسبی انتخاب و معرفی کنند، این کار مزایای زیادی برای شما خواهد داشت زیرا کارمندان با توجه به نیازهای بخش خود از میان دوستان و آشنایان به جذب بهترین اشخاص خواهند پرداخت، در این حالت کارمندان جدید زودتر با محل کار خود انس می‌گیرند و با کمک دوستان خود آموزش‌های لازم را زودتر می‌آموزند و فضای دوستانه مابین کارمندان به بهبود روابط آن‌ها و کاهش تنش‌های کاری منجر می‌شود. برای گرفتن بهترین نتیجه می‌توانید برای افرادی که کارمندان بهتری پیدا می‌کنند پاداش در نظر بگیرید، در این حالت شما با صرف کمترین هزینه و زمان، افراد متخصص و ماهری برای شرکت خود انتخاب و استخدام خواهید کرد.

متن کامل نوشته در سایت پروفایل‌سنتر

    منبع بلاگ

    پروفایل‌سنتر

    پروفایل‌سنتر

    نسل جدید مشاوره تحصیلی شغلی | تصمیم‌گیری و انتخاب آگاهانه مسیر زندگی

    نظرات