اجاره نامه مغازه + نکات مهم در قرارداد اجاره مغازه + نمونه قرارداد pdf و word

اجاره نامه مغازه + نمونه قرارداد اجاره مغازه pdf و word

اجاره نامه مغازه و نکات مهم در قرارداد اجاره مغازه را بررسی خواهیم کرد. این نمونه قرارداد ، یکی از قرارداد‌های کاربردی در حوزه املاک است و آگاهی از جزئیات آن برای هر صاحب کسب و کاری مهم است. گاهی به این نوع از نمونه قرارداد، فرم خام اجاره مغازه نیز می‌گویند. ما نیز، برای توضیح بهتر در این نوشته، گاهی از این عبارت و عبارات مشابه آن استفاده کرده‌ایم اما منظور کلی، اجاره است.

نمونه اجاره نامه مغازه چیست

قرارداد اجاره مغازه سبب می‌شود، شخص مالک، منافع مغازه را به شخص دیگری واگذار کند اما همچنان مالک آن مغازه باشد. به عبارت دیگر، اجاره نامه مغازه ، باعث انتقال مالکیت اصل مال نمی‌شود بلکه فقط مالکیت منافع آن و حق استفاده از مغازه، برای مدتی به مستاجر منتقل خواهد شد. ماده ۴۶۶ قانون مدنی این قرارداد را تعریف کرده است و حق امضای آن را به موجر (صاحب ملک) و مستاجر داده است.

نکات مهم در قرارداد اجاره مغازه

برای تنظیم اجاره نامه، نکات مهم در قرارداد اجاره مغازه وجود دارد که باید رعایت شود. البته اگر از نمونه قرارداد‌های اجاره که توسط کارشناسان حقوقی رکلا تنظیم شده است استفاده می‌کنید، تمامی این نکات در متن قرارداد رعایت شده است و دیگر نگران چیزی نباشید. در ادامه، مهم‌ترین نکات قرارداد اجاره مغازه را بررسی می‌کنیم.

طرفین قرارداد اجاره مغازه

مانند هر قرارداد دیگری، در نمونه اجاره نامه مغازه لازم است مشخصات دقیق طرفین نوشته شود. در صورتی که صاحب ملک یا مستاجر شخص حقیقی است، باید نام، نام خانوادگی، سمت، شماره ملی، شماره شناسنامه، محل صدور، نشانی و تلفن در متن اجاره نامه مغازه نوشته شود. اما اگر یکی از طرفین، شخص حقوقی (شرکت) است، نام شرکت، شماره ثبت، شماره اقتصادی، تلفن، نشانی، نام نماینده و سمت او در قرارداد اجاره مغازه نوشته می‌شود. لطفاً به محتوای کادر قرمز رنگ تصویر زیر توجه کنید. این تصویر، صفحه یک نمونه قرارداد اجاره مغازه است که در بانک قرارداد رکلا نیز موجود است. همانطور که می‌بینید تمام مشخصات طرف قرارداد، در این متن لحاظ شده است.

متن کامل نوشته در وب سایت رکلا

دریافت قرارداد در وب سایت رکلا

    منبع بلاگ

    نظرات