راهنمای خرید پاوربانک؛ نیمه‌ی گم‌شده گوشی شما!

راهنمای خرید پاوربانک؛ نیمه‌ی گم‌شده گوشی شما!

پاوربانک‌ها شاید در نگاه ظاهری هیچ تفاوتی با هم نداشته باشند، اما بعضی ظرفیت بالاتری دارند، بعضی گوشی‌تان را سریع‌تر شارژ می‌کنند، بعضی زودتر شارژ می‌شوند و بعضی کمتر آزارتان می‌دهند. شاید فکر کنید هر چه ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد بهتر است، اما همه چیز به نیاز شما بستگی دارد. چراکه مدت زمان شارژ شدن این پاوربانک‌ها بسیار طولانی است. اگر گوشی شما قابلیت پشتیبانی از شارژر‌های فست شارژ را نداشته باشد، احتمالا در استفاده از درگاه دو آمپری به مشکل بخورید. بعضی پاوربانک‌ها قابلیت استفاده همزمان از هر دو درگاه یک و دو آمپری را دارند. آن‌ها حداکثر جریان خروجی‌شان همان دو آمپر است و اگر از هر دو درگاه به صورت همزمان استفاده کنید، نهایتا یک آمپر از هر کدام تحویل خواهید گرفت. برای مثال اگر از درگاه یک آمپری استفاده کنید، در هر ساعت گوشی شما به اندازه هزار میلی‌آمپر شارژ می‌شود. مثلا یک گوشی با باطری سه هزار میلی‌امپری تقریبا سه ساعت طول می‌کشد تا با درگاه یک آمپری شارژ شود. این مدت زمان برای درگاه دو آمپری تقریبا یک ساعت و نیم است. همانطور که شدت جریان خروجی پاوربانک‌ها تعیین‌کننده سرعت شارژدهی آن‌ها است، با شدت جریان ورودی می‌توان فهمید چقدر طول می‌کشد تا یک پاوربانک شارژ شود. شدت جریان ورودی در پاوربانک‌ها عموما به اندازه بیشترین شدت جریان خروجی آن‌ها است. مثلا شدت جریان ورودی در یک پاوربانک با دو درگاه یک و دو آمپری، همان دو آمپر است. این یعنی یک پاوربانک ۱۰ هزار میلی‌آمپری با شدت جریان ورودی دو آمپر حداقل در پنج ساعت شارژ می‌شود. به مرور زمان راندمان شارژ این پاوربانک‌ها کم و کمتر می‌شود و عملا نمی‌توان روی آن‌ها حساب باز کرد. علاوه بر شدت جریان ورودی و راندمان شارژ، شارژری که از آن استفاده می‌کنید هم در زمان شارژ شدن پاوربانک تاثیر می‌گذارد. پاوربانک‌هایی که ظرفیت بالاتری دارند عموما سنگین‌تر هستند چرا که از ورقه‌های بیشتری برای ساخت آن‌ها استفاده شده است. آن‌ها ابعاد بزرگتر و وزن بیشتر را به جان خریده‌اند و به یک صفحه LCD مجهز شده‌اند و دقیقه به شما می‌گویند چند درصد از شارژ پاوربانک باقی مانده است.

متن کامل نوشته در سایت آریا مال

منبع بلاگ

آریا مال

آریا مال

آریا مال ، یک مال آنلاین ایرانی در جایگاه یک بستر ایمن برای دسترسی کاربران به تامین‌ کنندگان کالاهای با کیفیت و دارای برند داخلی و خارجی است.

نظرات