MVP یک محصول نیست، فرآیند است

داستان همیشگی استارتاپ‌ها را که همه‌مان می‌دانیم: ابتدا اعضای تیم به یک ایده می‌رسند بعد برای اثبات ایده، کمینه محصول قابل عرضه (MVP) را می‌سازند، زمان زیادی را صرف اضافه یا کم کردن فیچرهای محصول می‌کنند، نهایتا MVP جواب می‌دهد و آن‌ها تصمیم به ساخت محصولی کامل و پایدار می‌گیرند. یک MVP فقط محصولی با نصف فیچرها یا راهی برای زودتر منتشر کردن محصول نیست. در واقع MVP اصلا لازم نیست محصول باشد و چیزی نیست که یک بار انجامش دهید و فکر کنید کار تمام شده است. یک MVP فرآیندی است که بارها و بارها باید تکرارش کنید: ریسکی‌ترین فرضیات خود را شناسایی کنید، کوچک‌ترین آزمایش ممکن برای تست آن فرضیات را بیابید و از نتایج آن برای اصلاح استفاده کنید. تنها راه پی بردن به این موضوع و تنها راه تست کردن فرضیاتتان این است که هر چه زودتر محصولتان را در معرض استفاده‌ی کاربران واقعی قرار دهید. نامش را هر چه که بگذارید نکته این است که باید هر چه سریع‌تر با گرفتن بازخورد از کاربران واقعی‌تان بدانید که کدام فرضیاتتان اشتباه هستند.

متن کامل نوشته در سایت شرکت توسعه کارآفرینی بهمن

منبع بلاگ

شرکت توسعه کارآفرینی بهمن

شرکت توسعه کارآفرینی بهمن

حمایت و تجاری‌سازی طرح های پژوهشی نوآورانه و سرمایه‌گذاری جسورانه

    نظرات