با برخی کتاب های گردشگری آشنا شوید

با برخی کتاب های گردشگری آشنا شوید

و بازدید توجه کرده و در هشت فصل به گردشگری مسئولانه؛ تصمیم گیری مصرف کننده و انگیزه گردشگر؛ مصرف کنندگان اخلاق مدار؛ ارزش‌ها و مصرف اخلاق مدارانه؛ گردشگران مسئولیت پذیر؛ ارزش‌های گردشگران مسئولیت پذیر؛ بازاریابی گردشگری مسئولانه؛ و پژوهش‌ها و یافته‌ها در این موضوع پرداخته است. این فرهنگ در بر گیرنده غالب اصطلاحات و واژگان بخش‌های پنجگانه مرتبط با صنعت گردشگری (بخش‌های ترابری و حمل و نقل، اقامتگاه‌ها و اماکن پذیرایی، جاذبه‌ها اعم از طبیعی و انسان ساخت، سفرسازان و بالاخره سازمان‌های مدیریتی و بازاریابی مقصد) می‌باشد و تلاش شده است تا مطالب به صورت توصیفی که جنبه آموزشی را هم برای دانشجویان رشته‌های مرتبط با این صنعت، باستان شناسی، مترجمان و دست اندرکاران صنعت گردشگری مانند دفاتر خدمات مسافرتی و سیاحتی، کارکنان واحدهای توریستی داشته باشد… با این میزان عظمتی که گردشگری در اقتصاد جهان پیدا کرده است، بیش از پیش نیازمند برنامه ریزی به منظور استفاده هر چه بیشتر از این امکان برای توسعه اجتماعات و در عین حال کاستن از آثار و تبعات منفی آن می‌باشیم. کتاب حاضر با هدف ارائه شیوه‌های ارتقای کیفیت خدمات در گردشگری به رشته تحریر درآمده است…. ۲۳۲ صفحه، قطع وزیری؛ انتشارات مهکامه گردشگری دستمایه سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی بسیاری از کشورها شده و بخش قابل ملاحظه‌ای از درآمدهای ارزی آنان را شکل می‌دهد. با اندک تعمق در احوال کشورهایی که از این نظر در طراز بالایی قرار دارند در مییابیم که این کشورها از منابع موجود گردشگری خود با اعمال سیاست‌های صحیح ارتباطی خود بهره گرفته و آنچه که آنها را کامیاب کرده است همانا ارتباطات کارآمد با دیگران می‌باشد. کتاب جمعا از سیزده فصل شکل گرفته است. فصل ۲: ارتباطات انسانی و گردشگری فصل ۵: ارتباطات کلامی و غیر کلامی در فعالیت‌های گردشگری فصل ۶: تصویری از کنشگران گردشگری در مسیر سر آمدی و ارتباطات انسانی فصل ۷: مباحث نوین در ارتباطات گردشگری فصل ۱۰: ارتباطات در گروه‌های گردشگری فصل ۱۲: مدیریت ارتباطات رسمی و غیررسمی در سازمان‌های گردشگری فصل ۱۳: رهبری سازمان‌های گردشگری و ارتباطات سازمانی بازاریابی در سفر و گردشگری به دلیل تنوع و تعدد جاذبه‌های گردشگری در دنیا و حتی در یک کشور و در نتیجه افزایش رقابت بر سر جذب گردشگران، به طور مسلم مقاصدی موفق به جذب گردشگران خواهند شد که علاوه بر داشتن جاذبه‌های خاص و امکانات رفاهی مطلوب، در عرصه‌ی بازاریابی نیز پیشرو این بازار رقابتی باشند… فصل ۱: معرفی گردشگری و سفر فصل ۳: ویژگی‌های خاص بازاریابی سفر و گردشگری فصل ۶: بخش بندی بازارهای سفر و گردشگری فصل ۷: تدوین محصول در سفر و گردشگری فصل ۸: تکامل آمیخته‌ی بازاریابی خدمات گردشگری فصل ۱۵: کانال‌های بازاریابی در سفر و گردشگری: ایجاد دسترسی فصل ۱۸: بازاریابی مقاصد گردشگری فصل ۲۲: بازاریابی تورهای جامع و بسته‌های گردشگری فصل ۱: بازاریابی گردشگری و مهمان نوازی فصل ۲: راهبردهای مدیریت خدمات گردشگری فصل ۱۴: بازاریابی آنلاین و مستقیم: ایجاد ارتباط با مشتری فصل ۱: خدمات صنعت گردشگری چاپ اول سال ۱۳۹۷؛ انتشارات مهکامه ظرفیت سازی در جوامع محلی برای توسعه گردشگری محوریت اصلی این کتاب بر این موضوع است که در یک جامعه چه اتفاقی می‌افتد، یا باید بیفتد، پیش از آنکه برنامه‌ای در راستای توسعه‌ی گردشگری در آن منطقه آغاز شود. چندین بخش از این کتاب به ارائه توصیه‌ها و مثال‌های برای جوامعی می‌پردازد که در آن‌ها گردشگری به صورت محدودی توسعه یافته و یا منطقه اساسا فاقد گردشگری است. فصل ۱: ظرفیت سازی برای توسعه‌ی گردشگری فصل ۳: نقش گردشگری در ایجاد منافع اجتماعی-فرهنگی در جوامع مقصد فصل ۵: ارتقای سطح دانش جامعه از توسعه‌ی گردشگری فصل ۶: نمونه هایی از تکنیک‌های موءثر برای تقویت درک جوامع محلی از گردشگری فصل ۷: ابزارهایی برای تقویت ظرفیت جوامع محلی، به منظور ارزیابی انتقادی فعالیت‌های گردشگری فصل ۸: تقویت مشارکت جامعه‌ی محلی در توسعه گردشگری فصل ۹: تقویت مشارکت زنان در گردشگری فصل ۱۱: چشم اندازی از نحوه‌ی رهبری و مدیریت برای مدیران و کارآفرینان گردشگری منطقه‌ای نوبت چاپ: اول؛ انتشارات مهکامه نوبت چاپ: اول؛ انتشارات مهکامه نوبت چاپ: اول؛ انتشارات مهکامه نوبت چاپ: اول؛ انتشارات مهکامه کتاب «چگونه سفر نویس شویم» مانند یک کتاب راهنما به علاقه‌مندان به سفرنامه‌نویسی کمک می‌کند داستان سفری منحصربه‌فرد بنویسند، همچنین به نویسندگان نشان می‌دهد که چگونه مطالب خود را در مجلات، روزنامه‌ها و کتاب کاغذی و حتی آنلاین به‌چاپ برسانند. سفرنامه ناصر خسرو کتاب نوشته شده توسط ناصر خسرو قبادیانی بلخی و گزارشی از یک سفر هفت‌ساله است. اثری است از آلفونس گابریل به ترجمه‌ی فرامرز نجد سمیعی و چاپ انتشارات به نشر. سفرنامه برادران امیدوار» مجموعه ماجراها و اتفاقاتی است که برای دو برادر جهانگرد و سیاح ایرانی، عیسی و عبدالله امیدوار طی سفرهای پژوهشی ده ساله شان به نقاط گوناگون دنیا به وقوع پیوسته است از زبان خود آن‌ها و با چاپ انتشارات جمهوری. در کتاب حاضر تصاویر گوناگون، روایات جالب، مطالبی در رابطه با قبایل و اقوام مختلف با آداب و رسوم و فرهنگ خاص و گاه عجیب خود فراهم آمده و نیز از علاقه و اشتیاق برادران امیدوار به جهانگردی و کشف اسرار و سرزمین‌های گوناگون که ریشه در دوران کودکی شان دارد پرده برداشته شده است. سفرنامه‌های این کتاب که با تصاویر بسیار جذابی که اغلب خود نویسنده آن‌ها را تهیه‌کرده است گزارش‌هایی است که او پس از هر سفر منتشر می‌کرد و درنهایت در کتاب مارک و پلو همه‌ی آن‌ها را در کنار هم قرارداد. (در این مقاله سعی داشتیم شما را با تعدادی از کتب گردشگری آشنا کنیم، کتاب‌های داخلی و خارجی بسیاری با موضوعات متنوع در زمینه گردشگری به چاپ رسیده است که در مقاله‌های بعدی نیز معرفی خواهیم کرد؛ امید است با بالا بردن دانش خود در زمینه گردشگری، سفرو بوم گردی سطح کیفیت فعالیت‌های خود در سفر، کار، پژوهش و حتی میزبانی را بالا ببریم)

متن کامل نوشته در سایت راهدون

منبع بلاگ

راهدون

راهدون

رزرو اقامتگاه و تجربه های روستایی

    نظرات