آموزش ۳ روش “افزودن دستگاه” در سامانه همتا
در صورتی که دستگاه شما پیش از شروع طرح رجیستری، روشن بوده، میتوانید به کمک فرآیند «افزودن دستگاه» یا افزودن گوشی در سامانه همتا آن را تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود درآورید، بعد از انجام فرآیند افزودن دستگاه شما قدر خواهید بود فرآیندهای سامانه همتا، از قبیل برای انجام موفقیت آمیز فرآیند «افزودن دستگاه» میبایست این فرآیند را با همان سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه شما فعال بوده است انجام دهید. ۱- ابتدا از طریق سیمکارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه فعال بوده است، کد دستوری #۷۷۷۷* را شمارهگیری نموده و کلید تماس را انتخاب نمایید. در صورتی که شماره IMEIهای وارد شده، با سیمکارتی که با آن #۷۷۷۷* را شمارهگیری کرده بودید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند بهصورت موفقیتآمیز انجام خواهد شد. برای ورود به سامانه میتوانید از شماره سیم کارت استفاده نمایید و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبتنام کنید و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شوید. ۲- شماره سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه شما فعال بوده را وارد نموده و دکمه ورود را انتخاب نمایید. ۵- در صورتی که شماره IMEIهای وارد شده، با سیمکارتی که با آن وارد سامانه همتا شدهاید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند افزودن گوشی به صورت موفقیت آمیز انجام خواهد شد. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید ۱۵ رقم ابتدایی شماره IMEI را بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و …) وارد نمایید. ۴- در صورتی که شماره IMEIهای وارد شده، با سیمکارتی که با آن وارد اپلیکیشن همتا شدهاید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند بهصورت موفقیتآمیز انجام خواهد شد. در صورتی که دستگاه شما دارای دو سیم کارت (دو شکاف برای قرار دادن سیمکارت) میباشد اما پیغام مربوطه نمایش داده نمیشود و یا دستگاه شما تک سیم کارت است اما سامانه از شما، شماره IMEI دوم را میخواهد، با سامانه همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح کنید. چنانچه دستگاه دوسیمکارتهای دارید که پیش از شروع طرح با سیم کارت خود از آن استفاده مینمودهاید اما شماره IMEIهای درج شده بر روی جعبه، پشت باتری یا نمایش داده شده با شمارهگیری #۰۶#*، یکسان نیستند، با سامانه همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح کنید. بنابراین، درصورتی که دستگاه شما دارای دو سیم کارت (دو شکاف برای قرار دادن سیمکارت) میباشد باید توجه داشته باشید که پس از انجام موفقیتآمیز فرآیند «افزودن دستگاه»، هر دو شماره IMEI دستگاه شما تحت مالکیت یک سیمکارت قرار میگیرد. لذا زمانی که در اسلات دوم سیمکارتی غیر از سیمکارت مالک دستگاه در سامانه همتا، قرار دهید، پیامک هشدار انتقال مالکیت دریافت خواهید کرد. در صورتی که دستگاه شما دارای دو سیم کارت (دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) میباشد و پس از انجام فرایند افزودن دستگاه، برای سیمکارت دوم دستگاه پیام هشدار انتقال مالکیت با ذکر مهلت قطع دریافت کردید، آموزش باید فرآیند افزودن دستگاه را با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه شما فعال بوده است، انجام دهید.
متن کامل نوشته در سایت همیاب ۲۴
نظرات