۷ نکته‌ لجستیکی برای راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین

۷ نکته‌ لجستیکی برای راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین

با این حال موفقیت شما می‌تواند به سقوط منجر شود اگر زیرساخت‌های لجستیکی مناسب را در نظر نگرفته باشید و محصولات طبق انتظار مشتری به دستش نرسد. در این مطلب هفت نکته‌ی لجستیکی که باید هنگام برنامه‌ریزی برای کسب و کار آنلاین خود بدانید را بررسی کرده‌ایم. یکی از مزایای کسب و کارهای دیجیتالی این است که نیازی نیست به روندهای موروثی تجارت مقید باشید؛ شما می‌توانید از ابتدای کار بهترین تجارب را ترکیب کنید به جای آن که آن‌ها را دوباره در طول مسیر کشف کنید. بسته به این که در چه مرحله‌ای هستید، ممکن است زمان آن باشد که با شرکت‌های طرف سوم برای انبار کردن محصولات و انجام سایر خدمات لجستیکی شریک شوید. همان‌طور که در حال برنامه‌ریزی برای آینده کسب و کار خود هستید، مواردی وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید تا لجستیک تجارت الکترونیکی خود را به سطح بالاتری برسانید. شما به عنوان یک کسب و کار نوپا، ممکن است این امکانات را نداشته باشید؛ بنابراین چگونه می‌دانید به چه میزان موجودی نیاز دارید؟ تا زمانی که تاریخچه فروش خود را ایجاد نکنید، چند روش برای استفاده از آن‌ وجود دارد؛ ابتدا ترافیک سایت و به اشتراک‌گذاری اجتماعی را رصد کنید. همچنین اگر فضای انبار شما مقیاس‌پذیر باشد، بدون سرمایه گذاری بلند مدت برای اجاره‌ی انبارهای دیگر، می‌تواند در برنامه‌ریزی برای افزایش تقاضا کمک کند. شرکت‌هایی که رشد سریع را تجربه می‌کنند ممکن است ظرفیت لجستیک را به صورت موقت و خاص اضافه کنند و بخش‌های لازم را برای رویارویی با افزایش سفارشات یا محصولات جدید افزایش دهند. همچنین مجله فورچون گزارش داده است، آمازون بیش از ۱۰۰ میلیون مشترک در سراسر جهان دارد؛ بنابراین ارسال رایگان و سریع به وضوح برای مصرف‌کنندگان حیاتی است. فکر ارسال بدون هزینه، برای بسیاری از خریدارها تحریک‌کننده است، اما حمل و نقل فقط برای مصرف‌کننده رایگان است؛ حمل‌کنندگان باید ضمن ارائه خدماتی که مشتریان انتظار دارند، تا حد امکان هزینه‌ها را کاهش دهند. مصرف‌کنندگان ممکن است تعامل خود را با شرکت شما بر اساس تجربه تحویل قضاوت کنند. با این حال شرکت شما باید درک دقیقی از هزینه‌ها و پیامدهای لجستیکی برای این بازگشت‌ها داشته باشد. بهتر است یه مکان جدا حتی اگر کوچک باشد، برای لجستیک معکوس ایجاد کنید تا کارمندان این بخش زنجیره تامین مرجوعی‌ها را مدیریت کنند. تجارت‌های الکترونیکی که در حال رشد سریع هستند، می‌توانند برخی یا تمام امور لجستیکی خود را به یک شرکت طرف سوم واگذار کنند. بنابراین شرکت شما می‌تواند بر شایستگی‌های محوری خود تمرکز کرده و عملیات‌های لجستیکی را برون سپاری کند. به عنوان یک شرکت طرف سوم لجستیکی، تمام امکانات لازم برای امور لجستیکی کسب و کار شما را انجام می‌دهد.

متن کامل نوشته در سایت تینکست

منبع بلاگ

تینکست

تینکست

راه‌حل سریع و اقتصادی ارسال بسته

نظرات