مدیریت ارتباطات در پروژه های ساختمانی

مدیریت ارتباطات در پروژه های ساختمانی

یکی از فرآیندهای مهم برای موفقیت صنعت ساخت و ساز، فرآیند ارتباطات موثر است. کیفیت ارتباطات یکی از عوامل اصلی موفقیت پروژه‌های عمرانی است. به این ترتیب در پژوهش‌های مرتبط با صنعت ساختمان مشخص می‌شود که ارتباطات در پروژه‌های عمرانی پدیده‌ای پیچیده است و نیاز به ملاحظات بیشتری دارد و به دلیل ماهیت منحصر به فرد ارتباطات، این امر برای عملکرد کارامد تیم‌های پروژه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. فرآیند مدیریت ارتباطات دارای ۵ مرحله می‌باشد که به شرح زیر است: برنامه‏ ریزی ارتباطات: داشتن یک برنامه‌ی مناسب برای برقراری ارتباط با ذینفعان پروژه بسیار حیاتی است. طبق گزارشات PMI در سال ۲۰۰۸، برنامه ریزی ارتباطات، فرآیند تعیین نیازهای اطلاعاتی ذینفعان پروژه و تعریف یک رویکرد ارتباطی است. گزارش عملکرد: گزارش عملکرد شامل فرآیند گردآوری و توزیع اطلاعات عملکرد از جمله گزارش وضعیت، اندازه گیری پیشرفت و پیش بینی آینده است. گزارش عملکرد به سازمان این امکان را می‌دهد تا اهداف معقولی را تدوین و میزان انطباق آن‌ها را اندازه گیری و کنترل نماید. در جدول زیر فرایند مدیریت ارتباطات در پروژه‌های ساخت و ساز و جزئیات مربوط به آن ارائه شده است. تبادل کارایی و اثربخشی اطلاعات برای رسیدن به اهداف نهایی پروژه و تعیین نیازهای ذینفعان و تعریف رویکرد ارتباطی.

متن کامل نوشته در سایت ایمن سازان پای

منبع بلاگ

ایمن سازان پای

ایمن سازان پای

دانشنامه تخصصی مدیریت پروژه، روش های ساخت و فناوری های نوین ساختمان

    نظرات