اصول اولیه پیش از شروع طراحی برد الکترونیکی

اصول اولیه پیش از شروع طراحی برد الکترونیکی

در مقاله‌ی مراحل طراحی برد الکترونیکی، در طی یازده گام کاربردی و به زبانی ساده با روند طراحی برد الکترونیکی آشنا شدیم. هدف از این مقاله ارائه نکاتی است که پیش از شروع طراحی اولیه‌ی تقریبا هر برد الکترونیکی باید آن‌ها را بدانیم. رعایت این نکات مانند برآورده شدن پیش نیازهایی است که برای یک طراحی خوب باید انجام شود. با ما همراه باشید!

مقاومت‌های pull up و pull down

اگر یک برد الکترونیکی طراحی می‌کنید در اغلب موارد نیاز به استفاده از حداقل یکی از ادواتی از جمله گیت‌ منطقی دیجیتال، ICها و یا میکروکنترلرها دارید. این ادوات دیجیتال دارای ورودی و خروجی‌های زیادی هستند که “پین” نامیده ‌می‌شوند و می‌توانند تنها یکی از دو حالت منطقی صفر(LOW) یا یک(HIGH) باشند.

برای عملکرد صحیح برد الکترونیکی، در هر لحظه این پین‌ها باید به درستی مقدار‌دهی شوند. اگر یک پین دارای ولتاژی شود که صفر یا یک بودن آن با قطعیت مشخص نباشد، یعنی ممکن است HIGH به اندازه کافی زیاد و یا LOW به اندازه کافی کم نباشد که صفر یا یک در نظر گرفته شود، در این صورت برد الکترونیکی شما به درستی کار نخواهد کرد و عملکردی تصادفی خواهد داشت. بنابراین توصیه می‌شود پیش از شروع طراحی برد الکترونیکی ابتدا تمام حالت‌های ممکن برای پین‌ها را مشخص کنید به طوریکه هر پین در هر لحظه مقدار مشخصی داشته باشد .

برای مطالعه مقاله کامل به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://nojhanco.ir/articles/start-design-electronic-board/

    منبع بلاگ

     رباتیک اتوماسیون و هوش مصنوعی نوژان

    رباتیک اتوماسیون و هوش مصنوعی نوژان

    سیستم رباتیکی بررسی وضعیت گنبد

      نظرات