نمونه قرارداد بروکری و جزئیات و نکات مهم و اساسی تنظیم قرارداد بروکری

نمونه قرارداد بروکری و جزئیات و نکات مهم و اساسی تنظیم قرارداد بروکری

نمونه قرارداد بروکری و جزئیات و نکات مهم و اساسی تنظیم قرارداد بروکری

قرارداد بروکری که به قرارداد انجام کار معروف است، از مهمترین و کاربردی‌ترین قراردادهای کسب و کار است. قرارداد بروکر را قرارداد کارگزاری هم می‌نامند و به غیر از تفاوت در نام، تفاوت دیگری با یکدیگر ندارند.

بسیاری از افرادی که قصد ورود به بازار کسب و کار را دارند یا در تجارت و صنعت مشغول به فعالیت هستند، دغدغه‌های مشابهی در زمینه بازاریابی، رونق کسب و کار، زیر و بم بازار خرید و فروش و بسیاری دغدغه‌های دیگر دارند. بازارهایی که نیازهای مردم را چه از نظر خدماتی و تولیدی و کالا تامین می‌کنند، دارای پیچیدگی‌ها و سیاست کاری خاص هستند و به همین دلیل است که اگر از این فضا و پیچیدگی‌ها اطلاعاتی نداشته باشیم، رشد چندانی نخواهیم کرد. دغدغه‌های اصلی اشخاص در بازارها و فضای تجارت و صنعت و حتی کارهای تولیدی، فرهنگی و اجتماعی، به چند دسته خلاصه می‌شود:

کسب سود بیشتر

افزایش سرمایه

سرمایه گذاری درست و به موقع

کاهش ریسک کار و سرمایه گذاری

عمل کردن به شیوه تخصصی و حرفه‌ای در جهت رسیدن به هدف مورد نظر سازمان

تمام این موارد با تنظیم یک نمونه قرارداد بروکری قابل دست‌یابی است.

قرارداد بروکری چیست؟

اگر به دنبال جواب این سوال هستید که قرارداد بروکری چیست؟ می‌توانیم اطمینان بدهیم که با مطالعه این مطلب حتما به جواب مناسب برای این سوال می‌رسید.

بدون شک همه می‌دانیم که برای ورود به هر کسب و کاری، لازم است که درباره آن کار، آگاهی و تخصص داشته باشیم. بدون آگاهی از موضوع خاص، در آن موفق نمی‌شویم یا اگر موفقیتی هم باشد، دیر هنگام و بعد از شکست‌های متعدد اتفاق می‌افتد. بازار تجارت، صنعت و کسب و کار امروز، این اجازه را به ما نمی‌دهد که ضررها و شکست‌های پشت سر هم داشته باشیم تا بتوانیم در کاری موفق شویم. هزینه‌های بالای شروع یک کسب و کار و نیاز به سرمایه و تخصص به اندازه‌ای مهم شده است که قدرت ریسک را تا حدودی پایین می‌آورد. در این زمان بهترین کار این است که به جای تجربه‌های متعدد، از تجربه بقیه افرادی که در صنف ما مشغول به کار هستند، استفاده کنیم.

دو مثال در مورد قرارداد بروکری

گاهی ممکن است که اطلاعات اجمالی از کاری داشته باشید. ولی این نیز کافی نیست. برای مثال آگاهی از اینکه خرید و فروش زمین و ملک سودآور است، برای وارد شدن به این کار کافی نیست.

شما باید بدانید که چه زمانی زمین بخرید، چه زمانی بفروشید و در چه منطقه‌ای کار کنید. حالا ممکن است که شما تنها به مشاوری متخصص نیاز داشته باشید که در زمینه این امور با او مشورت کنید و راهکار بخواهید یا ممکن است که شخصی را بخواهید که انجام این امور را به دست بگیرد و مشتری و خریدار را تا پای میز معامله بیاورد. در هر دو صورت چیزی که مشکل شما را حل می‌کند، تنظیم قرارداد بروکری است. به عنوان مثال دیگر، ممکن است قصد خرید و فروش برنج داشته باشید اما از بازار آن و متقاضیان مطلع نباشید. در این صورت نیز باید از بروکر کمک بگیرید و قرارداد بروکری برنج تنظیم شود.

ساده‌تر بگوییم؟!

فرم قرارداد بروکری قراردادی است که در آن، یک طرف به عنوان کارفرما درخواست مشاوره گرفتن یا درخواست انجام کاری را دارد و یک طرف به عنوان بروکر، درخواست کارفرما را انجام می‌دهد. در این میان نیز کارفرما موظف است مطابق چیزی که در نمونه قرارداد بروکری تعیین می‌کند، در ازای خدماتی که بروکر ارائه می‌دهد یا کاری که انجام می‌دهد به او حق الزحمه بپردازد.

در توضیح بیشتر برای جواب به این سوال که قرارداد بروکری چیست؟ باید بگوییم که نمونه قرارداد بروکری متنی است که در آن ارتباط میان کارفرما و بروکر مشخص می‌شود و اطلاعاتی مانند موضوع قرارداد، مدت آن، تعهدات و حق الزحمه نوشته می‌شود.

 

منبع : نمونه قرارداد بروکری و جزئیات و نکات مهم و اساسی تنظیم قرارداد بروکری

    منبع بلاگ

    نظرات