ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها چیست و چه فایده‌ای دارد؟

ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها چیست و چه فایده‌ای دارد؟

یکی از سوالات رایج در رویدادهای استارتاپی، همین است که ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها چیست و چگونه انجام می‌شود. مشکل این است که برای ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها یک فرمول واحد نداریم و باید آن را به صورت نسبی و با دقت پایینی انجام دهیم. استارتاپ یک مفهوم جامع است و باید برای ارزش‌گذاری آن، جنبه‌های مختلفش را در نظر گرفت. ارزش بازار برابر است با قیمتی که بر اساس عرضه و تقاضا در زمینه فعالیت استارتاپ مشخص می‌شود. مجموع تمام دارایی‌های مشهود و نامشهود یک شرکت است که از طریق تحلیل‌های بنیادی محاسبه می‌شود. برخی در راه تامین سرمایه مجبور می‌شوند بخشی از مالکیت خود را به سرمایه‌گذاران بدهند و به صورت شراکتی اداره شوند. برای ایجاد هر نوع تغییری از این دست، باید ارزش استارتاپ مشخص باشد. برای انجام این فرآیندها، لازم است که استارتاپ ارزش مشخصی داشته باشد تا محاسبات مربوط به سهام و فروش آن به صورت مالی تعریف شوند. با احتساب این موارد، شما باید سعی کنید در همه حال ارزش استارتاپ خود را بالاتر نشان دهید. یکی از روش‌های افزایش ارزش استارتاپ در ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها این است که از تیمی قدرتمند استفاده کنید. همان‌طور که ذکر شد، ارزش استارتاپ مشتمل بر عوامل مختلفی است. مالکیت فکری ایده، یکی از بزرگ‌ترین دارایی‌های غیرمشهود یک استارتاپ است که می‌تواند ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها را تا حد زیادی تغییر دهد.

متن کامل نوشته در سایت شتابدهنده هاوش

منبع بلاگ

شتابدهنده هاوش

شتابدهنده هاوش

هاوش؛ شتابدهنده صنایع خلاق

    نظرات