MVP به زبان خیلی خیلی ساده
کمینه محصول قابل عرضه، محصولی است که حداقل مشخصات محصول نهایی استارتاپ را دارد. به این معنا که محصولی شبیه به محصول نهایی است، اما برخی از مشخصات آن را در خود جای نداده است. دلیل اولی که یک استارتاپ نیاز به تولید MVP دارد، ملموس کردن ایده است. از این رو، لازم است محصولی ملموس در اختیار آنها قرار بگیرد که برخی از مشخصات محصول نهایی را در خود جای داده است. یکی از کاربردهای MVP این است که اهمیت توسعه آن محصول را نشان میدهد. پس از انجام این بررسیها است که میتوان نقاط ضعف آن را رفع کرد و محصول نهایی کاملتری ارائه داد. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که فایده این شاخصه MVP چیست و چه نفعی برای استارتاپ دارد؟ کاهش هزینهها. توسعه محصول نهایی استارتاپ معمولا به صرف هزینه زیادی نیاز دارد. در صورتی که ایده استارتاپ به وسیله MVP در بازار واقعی مورد آزمایش قرار نگیرد، ممکن است تا زمان عرضه محصول نهایی هیچ وقت متوجه این مسئله نشوید که محصول شما با بازار و نیاز مشتریان همخوانی ندارد. وظیفه بعدی MVP این است که تا حدودی هزینه مورد نیاز برای تولید محصول نهایی را مشخص کند.
متن کامل نوشته در سایت شتابدهنده هاوش
نظرات