داستان موفقیت درو هیوستون و آرش فردوسی بنیانگذاران DropBox

داستان موفقیت درو هیوستون و آرش فردوسی بنیانگذاران DropBox

 

 

 

 

 

دراپ باکس يک سرويس ذخيره سازي ابري اطلاعات است که کاربران بسياري در سراسر جهان دارد.

شرکت دراپ باکس (Dropbox) به مديرعاملي درو هيوستون، در راس هرم موفقيت قرار دارد و اخيرا به يک شرکت سهامي عام تبديل شده است. اين شرکت در واقع اولين مجموعه استارتاپ از شرکت سرمايه‌گذار واي کامبينيتر است که توانست عرضه اوليه‌ سهام داشته باشد.

دراپ باکس، سرويس به اشتراک گذاري فايل است که در سال 2007 با 2 نفر کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر بيش از 1000 کارمند دارد. امروزه، اين شرکت به بيش از 500 ميليون نفر خدمات ارائه مي‌دهد و گردش مالي سالانه يک ميليارد دلار ايجاد مي‌کند.

شايد براي شما جالب باشد که آرش فردوسي، يک ايراني-آمريکايي است که مانند بسياري از فعالان حوزه تکنولوژي، درس خواندن در دانشگاه (MIT) را رها کرده و ترجيح داده روي حوزه کسب و کار و ايجاد ارزش، متمرکز شود.در ماه اکتبر امسال درو هيوستون مدير‌عامل و بنيان‌گذار شرکت دراپ باکس، براي اولين بار در ليست فوربز 400 (Forbes 400) قرار گرفت. فوربز 400 فهرستي از ثروتمندترين ميلياردرهاي آمريکا است.

در اوايل کار، مشکلات زيادي بر سر راه هيوستون و شرکتش قرار گرفته بود و مدام با موانع مختلف دست و پنجه نرم مي‌کرد. در واقع 10 سال طول کشيد تا شرکت دراپ باکس به موفقيت کنوني خود برسد. اما هيوستون هيچ‌وقت دست از تلاش نکشيد و علي‌رغم تمام فرصت‌هايي که براي فروش شرکت داشت، باز هم به کار خود ادامه داد. در سال 2009 استيو جابز (Steve Jobs) بنيان‌گذار کمپاني اپل (Apple)، به او پيشنهاد داد تا شرکت خود را به اپل بفروشد. اما هيوستون به دليل اطمينان از موفقيت استارتاپ خود، با اين پيشنهاد موافقت نکرد.

متن کامل نوشته در سایت استارت نو پلاس

    منبع بلاگ

    استارت نو پلاس

    استارت نو پلاس

    آموزش آنلاین ویدیویی

      نظرات