دیجیتال مارکتینگ چیست و شامل چه قسمت‌هایی می‌شود؟

احتمالا این سوال که دیجیتال مارکتینگ چیست و شامل چه مفاهیمی می‌شود، برای شما هم پیش آمده باشد. این‌ بار همراه شما هستیم تا به شکل مفصل‌تری برایتان توضیح دهیم که شیوه‌ کاری و کسب درآمد دیجیتال مارکتینگ به چه صورت است‌. بر خلاف آن‌چه از نام دیجیتال مارکتینگ برداشت می‌کنید، این یک شیوه‌ تازه برای کسب و کار نیست. در واقع دیجیتال مارکتینگ دربرگیرنده‌ی تمام انواع فعالیت‌های فروش و بازاریابی است که به صورت غیرضروری و فقط توسط دستگاه‌های الکتریکی انجام می‌پذیرد. اما آنچه که امروزه آن‌ را با نام دیجیتال مارکتینگ می‌شناسیم، بسیار متفاوت‌تر و پیشرفته‌تر از کسب و کارهایی است که در گذشته به نام کسب‌وکار الکتریکی وجود داشته‌اند. شکل امروزی دیجیتال مارکتینگ بخش‌های بسیار گسترده‌تری در مقایسه با کسب و کارهای دیجیتالی گذشته دارد. در واقع شکل آفلاین دیجیتال مارکتینگ همان بازاریابی به روش سنتی است که در محیط خاصی صورت می‌گیرد. نمی‌توان با قطعیت گفت که شما با انتخاب این روش بازاریابی می‌توانید از سوددهی و جذب مشتری برای کسب و کار خود مطمئن باشید. تبلیغ با پیام کوتاه تلفنی نیز گرچه زمانی توانسته بود تا حدودی جای تبلیغات رادیویی و تلویزیونی را بگیرد، اما امروزه مخاطب چندانی ندارد و زیاد مورد استقبال افراد قرار نمی‌گیرد. با وجود شیوه‌های گوناگون تاثیرگذاری بر مخاطب از طریق بازاریابی آفلاین، هنوز هم این شکل بازاریابی در مقایسه با بازاریابی آنلاین تا حدودی زمان‌بر و بعضا بسیار پرهزینه است. همچنین مزایای بی‌شمار دیگری از جمله ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مشتری، عدم نیاز به فضای گسترده و چیدمان برای حضور مشتریان و نیز سرعت انتقال اطلاعات به مخاطب از دیگر مزایای دیجیتال مارکتینگ آنلاین است. مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تبلیغ در آن‌ها و تبلیغات کلیکی برای کسب و کار شما گزینه‌ی موثری به حساب می‌آید. امروزه تبلیغات اینفلوئنسری از شیوه‌های جدید و بسیار اثر‌بخش در حوزه‌ تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی است. اما باید توجه داشت اصولی هستند که در طول زمان باعث ارتقاء سطح دیجیتال مارکتینگ یک کسب‌وکار می‌شوند و مهم‌ترین آن‌ها به‌روز بودن هرچه بیشتر اطلاعات تجاری یک کسب و کار و ایجاد ارتباط نزدیک با مشتریان است.

متن کامل نوشته در سایت شتابدهنده هاوش

منبع بلاگ

شتابدهنده هاوش

شتابدهنده هاوش

هاوش؛ شتابدهنده صنایع خلاق

    نظرات