انواع بازاریابی چیست؟

بازاریابی در اصل مجموعه از فعالیت هایی است که اکثر شرکت‌ها ذهن مشتری را با استفاده از تبلیغ کردن از محصولات و برند خود درگیر میکند تا بتوانند به این وسیله محصولات خود را بفروشند. البته اگر خواسته باشیم به طور ساده تعریف کنیم به نظر من بازاریابی یک نوع اعمالی است که در اصل باعث انجام فعالیتی از طرف مشتری می‌شود که این امر باعث سود بیشتر در کسب و کار می‌شود. هدف بازاریابی جذب کردن مشتریان جدید و نگه داشتند مشتریان قبلی برای فروش محصولات خود و تبدیل کردن آن‌ها به مشتریان دائمی و وفادار است. با اینکه انواع بازاریابی در این ایران وجود دارد ولی به نظر من هدف همه آن‌ها یکی است. از زمانی که اینترنت پیشرفت کرده است اکثر شرکت‌ها تبلیغات خود را از طریق بازاریابی دیجیتال انجام می‌دهند. بازاریابی شبکه‌ای یکی دیگر ازانواع بازاریابی است که ایجاد محتوا برای تبلیغ برند و محصولات شما در سیستم رسانه‌های اجتماعی مانند: فیس بوک، اینستاگرام، Linkedin و Twitter صورت می‌گیرد. اگر دقت کرده باشید این نوع بازاریابی بسیار معروف شده است و اکثر شرکت‌ها محصولات خودشان را از طریق همین اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌رسانند و همه آن‌ها معتقد هستند که سود بیشتری دارد. بازاریابی از طریق روابط عمومی یکی از انواع بازاریابی است که برای تبلیغ کردن یک برند خاص استفاده می‌شود. برای این نوع بازاریابی اکثر شرکت‌های بزرگ و معروف افرادی را استخدام می‌کنند تا برند شرکت و محصولات را در رسانه‌های خبری مانند رادیو و تلویزیون و روزنامه تبلیغ کنند. این نوع بازاریابی زمانی انجام می‌شود که یک خورده فروش آنلاین از طریق تبلیغ محصولات یک شرکت برای خود مشتری جذب می‌کند و آن محصولات را به فروش می‌رساند.

متن کامل نوشته در سایت شتابدهنده هاوش

    منبع بلاگ

    شتابدهنده هاوش

    شتابدهنده هاوش

    هاوش؛ شتابدهنده صنایع خلاق

      نظرات