سورتینگ میوه

سورتینگ میوه

سورتینگ میوه چیست؟

عمل سورتینگ در تمام محصولات فاسد شدنی انجام می شود. سورتینگ میوه انجام فعالیت‎هایی است که در نتیجه آن محصولی آماده و قابل درجه بندی و دسته ‌بندی خواهد بود. در سورتینگ، محصولات کشاورزی بر اساس شکل، اندازه و سایر عوامل دسته‎بندی خواهند شد. در نگاهی می‎توان گفت سورتینگ آغازی برای بسته‌بندی میوه‎جات می‎باشد که در مرحله اول مواد آلوده از محصول اصلی جدا می‎گردد.

در کشورهای جهان اول سورتینگ میوه جایگاه و رواج بیشتری دارد  و در تمام محصولات کشاورزی و میوه جات دسته بندی و درجه بندی شده و روانه بازار مصرف خواهند شد. این امر باعث می‌شود تا ارزش محصول بالاتر رود، این امر باعث ارزش افزوده بر روی محصولات خواهد شد. در  جوامع پیشرفته اهمیت سورتینگ میوه به حدی بالا است که در کنار زمین‌های کشاورزی کارگاه‎های سورتینگ برپا شده است تا دسته‌بندی محصولات را به راحتی و در کوتاهترین زمان ممکن انجام دهند و به این ترتیب از فساد میوه نیز جلوگیری کنند.

سورتینگ برای تمام محصولات کشاورزی و باغی قابل انجام است. به این ترتیب در کنار دسته‌بندی محصولات می توان از این روش برای بالاتر بردن ارزش محصولات و ایجاد ارزش افزوده برای آنها استفاده کرد زیرا با این عمل محصول مشتری پسندتر می‌شود.

برای مطالعه ادامه مطلب، مقاله سورتینگ میوه را مطالعه بفرمایید.

    منبع بلاگ

    نظرات