مشاوره خرید بهترین سدان های کامپکت تا رنج قیمت ۴۰۰ میلیون تومان - مرداد ۱۴۰۰
به همین دلیل امروزه به خودروهایی که از طراحی سه جعبهای (یا سه باکس) بهره گرفته و به چهار در و یک صندوق برای حمل بار مجهز هستند سدان گفته میشود. البته با توجه به وضعیت تحریمها و ممنوعیت واردات خودروها انتخاب این اتومبیلها تا حد زیادی محدود شده است و انتخاب از بین خودروهای داخلی و چینی موجود در بازار صورت گرفته است. یکی از سدانهای محبوب شرکت ایران خودرو است که برای اولین بار در سال به سبد محصولات ایران خودرو اضافه شد و بر روی خط تولید این شرکت قرار گرفت. ایرانخودرو در نمونههای تولیدی پژو پارس تصمیم گرفت تا طرح فرمان این خودرو را تغییر داده و با افزودن یک کیسه هوا، محصول خود را ایمنتر کند. در ادامه و به واسطه الزامات سازمان استاندارد مبنی بر نصب کیسه هوای راننده و سرنشین جانبی، ایرانخودرو از تریم جدید داشبورد پژو پارس در سال طرح جدید داشبورد پژو پارس در بین فعالین بازار به داشبورد سوناتایی شهرت دارد که موجب تنوعبخشی اندکی به این سدان جمعوجور شده است. یکی از بزرگترین مزایای پژو پارس که از ابتدای حضورش تاکنون موجب برتری این خودرو در مقابل رقبایش شده، فاصله محوری مناسب و صندوقعقب جادار این خودرو است. با توجه به محبوبیت خودروهای خانوادگی در ایران، پژو پارس انتخاب مناسبی برای خانوادههای ایرانی است. فاصله بین دو محور پژو پارس ۲۶۶۹ میلیمتر بوده و حجم صندوقعقب این خودرو نیز ۴۷۰ لیتر اعلام شده است. در مقایسه با نمونههای اولیه تغییر چندانی نداشتهاند که موجب شده تا امروزه این خودرو محصولی ضعیف از نظر تجهیزات رفاهی قلمداد شود. نیوتن متر گشتاور که با کد TU۵ شناخته میشود از مشخصههای فنی پژو پارس LX TU۵ هستند. سرعته دستی به چرخهای جلو منتقل میشود. تیراژ بالای خودروی h۳۳۰ سبب شد تا بهسرعت در بازار محبوب شود و مشتریان شناخت مطلوبی از این خودرو به دست آورند. همین مساله موجب شده است تا اکنون این خودرو به یکی از گزینههای موجود در بازار خودروهای کارکرده تبدیل شود. این خودرو در ابتدا با پیشرانه دور در دقیقه را دارد به بازار عرضه شد اما بعد از مدتی نسخه قویتر نمونه اتوماتیک برلیانس H۳۳۰ برای رساندن سرعت خود از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به حدود ثانیه زمان نیاز دارد که چالاکی قابل قبولی برای یک سدان خانوادگی در این رنج قیمتی ندارد، البته نمونههای مجهز به گیربکس دستی از نظر چالاکی در وضعیت بهتری قرار دارند. پایداری خودرو در پیچها، کاملا مطمئن و خوب است و سیستم ترمز برای مدت زمان نسبتا زیادی به دنبال جایگزینی برای این خودرو بود. یا رنو لوگان که در بازارهای جهانی نیز با این نام شناخته میشود به عنوان جایگزینی برای این خودرو در نظر گرفته شد. نسل اول این خودرو در سال مدلهای مختلف این خودرو فقط از نظر امکانات و نجهیزات داخلی با یکدیگر فرق دارند و تفاوتی جزئی نیز در نمای ظاهری با یکدیگر دارند و هرسه مدل از یک پیشرانه استفاده میکنند. از نکات منفی این خودرو که اغلب مالکان ان بیان کردهاند نداشتن دید کافی در قسمت عقب خودرو است که به دلیل بزرگ بودن حجم صندوق عقب و قرار گرفتن درب صندوق در ارتفاعی بالاتر نسبت به خودروهای دیگر است. فضای نسبتا خوبی در اختیار سرنشینان این خودرو قرار دارد و به کمک سیستمهای تعلیق خوب و کابین نسبتا ایزوله سواری نرم و راحتی را تجربه میکنند. این گشتاور توسط یک گیربکس سرعته دستی به چرخهای جلو منتقل میشود و میتواند در گیربکس رنو تندر ۹۰ نیز به تازگی بروزرسانی شده است و در مدلهای استفاده شده است که برخی ایرادات گیربکس قبلی را ندارد. رنو تندر ۹۰ E۲ نه تنها شتاب خوبی دارد بلکه مصرف سوخت آن نیز کم است به طوری که در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه یک سدان کامپکت چینی است که بر پلتفرم یکی از محصولات فولکس واگن به نام بورا توسعه یافته و از سال در لیست تولیدات شرکت فاو ظاهر شده است. سیلندر مجهز شده است که با کد این پیشرانه از توان تولید دور در دقیقه برخوردار است که باعث میشود این سدان جمع و جور طی مدتی در حدود شرکت فاو برای انتقال نیروی تولید شده توسط پیشرانه این خودرو به چرخهای جلو، از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ساخت مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در حدود لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که عدد مناسبی برای یک سدان خانوادگی به نظر میرسد. استاندارد آلایندگی این خودرو در ردیف متاسفانه نمونه ارائه شده در بازار ایران تنها از دو کیسه هوا برخوردار شده است. به بازار عرضه شده و توانسته سهم فروش خوبی در بازار برای خود کسب کند. این خودرو در اوایل سال بک شده بود این خودرو نیز مورد توجه خریداران قرار گرفت. است که قبل از این خودرو وارد بازار شده بودند. ، دی لایت، دوربین و سنسور عقب، در این خودرو به چشم میخورند که در نسلهای قبلی پژو ۲۰۶ به صورت بستههای سفارشی در اختیار مشتریان قرار میگرفت. لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر معیاری است عنوان کم مصرف بودن را برای این خودرو فراهم میکند. این خودرو از موتور قبل از ۲۰۷، این موتور فقط در پژو ۲۰۶ و آن هم فقط تیپ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور بر دقیقه میرسد و میتواند نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه گشتاور تولید کند. ایران خودرو برای پژو ۲۰۷ دو جعبه دنده در نظر گرفته، یک جعبه دنده سرعته اتوماتیک که قدرت موتور را به چرخهای جلو منتقل میکنند. حداکثر سرعتی که میتوان با این خودرو رانندگی کرد، کیلومتر بر ساعت است. ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز دارد، در حالی که شتاب پژو ۲۰۷ اتوماتیک یک ثانیه کندتر است و بعد از گذشت این شتاب برای خودرو تولید داخل، قابل قبول به نظر میرسد. این خودرو یکی دیگر از محصولات شرکت سایپا بوده و مالکیت معنوی آن تماما در اختیار این کمپانی خودروساز ایرانی قرار دارد. داشته و میتوان این طور برداشت کرد که احتمالا سایپا با به روزآوری پلتفرم ولکس C۳۰ اقدام به طراحی ماشین شاهین کرده باشد. نیرو ی تولید شده پیشرانه توسط یک گیربکس سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود. در حال حاضر سایپا شاهین در دو تیپ نیمه فول و فول به بازار عرضه میشود. نام دارد و نسخه فول آپشن نیز سایپا شاهین نام گرفته است از جمله امکانات این خودرو میتوان به دو کیسه هوا، سانروف، استارت دکمهای، نمایشگر تعویض دنده، فرمان کمکی برقی، ترمزهای جلوی و عقب دیسکی، ترمز یک سدان چینی با ظاهری زیبا است که محصول برند چری چین بوده و توسط شرکت مدیران خودرو برای اولین بار در سال وارد بازار ایران شده است. چری آریزو ۵ از نظر ابعاد و وزن در کلاس ماشینهای متوسط خانوادگی قرار میگیرد اما پیشرانه ماشین با توجه به نیروی تولیدی و ابعاد خودرو مناسب این اتومبیل نبوده و بسیاری از خریداران انسخه اولیه این خودرو از قدرت نه چندان زیاد این پیشرانه انتقاد کردهاند. شتاب قابل قبولی به این خودرو نمیدهد. گیربکس به کار رفته در نمونه اتوماتیک از نوع CVT ضریب دنده پیوسته میباشد که شتاب گیری اولیه را برای شما تبدیل به یک کابوس تبدیل کرده و کاملا با اعصاب و روان راننده چری آریزو۵ بازی میکند. از امکانات این خودرو میتوان به سیستم پایداری الکترونیکی همانطور که اشاره شد سیمبل از لحاظ پیشرانه تفاوت چندانی با رنو تندر ۹۰ ندارد؛ بنابراین یک موتور نیوتن متر که نیروی آن توسط جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک به سوی چرخهای جلو ارسال میشود، وظیفه تامین قوای این سدان جمعوجور از جمله مهمترین امکانات و آپشنهای رفاهی ایمنی موجود در رنو سیمبل LE میتوان به موارد زیر اشاره کرد: کروز کنترل، کامپیوتر سفری، حسگر فاصلهسنج عقب، حسگر فشار باد تایر، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز توسط بنیان توسعه صنعت خودرو سایپا (بن رو) به تولید رسید. لیتری این خودرو در دو تیپ دنده دستی و دنده اتوماتیک در بازار عرضه شده است که نمونه مجهز به گیربکس اتوماتیک تیپ فول این خودرو محسوب میشود و از امکانات کاملتری برخوردار است. اسب بخار قدرت در نیروی تولید شده توسط این پیشرانه از طریق یک گیربکس سرعته دستی به چرخهای جلو منتقل شود. لیتر بنزین مصرف مینماید و از حالت سکون برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به حدود ثانیه زمان نیاز دارد؛ این در حالیست که نمونه دنده دستی این خودرو طی ثانیه میتواند سرعت خود را از صفر به صد برساند و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز برابر با لیتر در هر صد کیلومتر عنوان شده است؛ بنابراین نمونه دنده دستی این خودرو از چالاکی بیشتر و مصرف سوخت کمتری برخوردار است. از جمله آپشنهای نمونه اتوماتیک این خودرو میتوان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور پارک دنده عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغهای جلو، روکش چرمی صندلیها، کامپیوتر اطلاعات سفر، چراغ بدرقه و … اشاره کرد. است که ایران خودرو در سال این خودرو را به لیست محصولاتش اضافه کرد و در دسترس مشتریان قرار داد. این خودرو از نظر ظاهری تغییرات نسبتا قابل قبولی در مقایسه با نسخه قبلی داشته و با چهرهای مدرنتر و جذابتر روانه بازار شده است. از مهمترین تغییرات دنا پلاس نسبت به نمونه ساده میتوان به مواردی مثل به روز رسانی طراحی خط شانه کناری و گرافیک داخلی چراغها و تغییراتی در جلوپنجره و چند قسمت دیگر بهمراه نصب چند آپشن اضافه اشاره کرد. مجهز شده است که این پیشرانه نسبت به لیتر است که برای یک سدان شهری کمی زیاد به نظر میرسد. سرعته دستی است که نیروی تولیدی را به چرخهای جلویی منتقل میکند. قدرت موتور (اسب بخار) قدرت موتور (اسب بخار) قدرت موتور (اسب بخار) قدرت موتور (اسب بخار) قدرت موتور (اسب بخار) قدرت موتور (اسب بخار) قدرت موتور (اسب بخار) قدرت موتور (اسب بخار) قدرت موتور (اسب بخار) قدرت موتور (اسب بخار) خرید خودرو که امروزه به یک کالای سرمایهای تبدیل شده و قیمت آن در بازار شاهد نوسانهای بسیار زیاد است بدون مشورت با فرد متخصصی کار اشتباهی بوده میتواند باعث ضرر و زیانهای مالی برای خریدار شود. با بررسی عوامل مطرح شده در این مقاله و جزئیات تخصصیتر، و همچنین با مشخص شدن محدوده قیمتی خودرو، داخلی یا خارجی بودن آن، انتخاب کلاس بدنه بر اساس مشخصات و معیارهای خریدار و نوع استفاده و عوامل دیگر، از بین خودروهای موجود در بازار همیشه مشاوره گرفتن از یک شخص ماهر و حرفهای در حوزه خودرو به صورت کاملا خصوصی و در محیط آنلاین میتواند این انتخاب را دقیقتر هدایت کند. در این رابطه ما سیستم پس از دریافت مشاوره و انتخاب نوع خودرو کمک گرفتن از یک کارشناس خودرو در بررسی و تست قسمتهای مختلف یک اتومبیل یکی از اقدامات ضروری است که قبل از خرید هر خودرو باید انجام شود. با توجه به داغ بودن بازار خودروهای کارکرده و همچنین کلاهبرداری هایی که در فروش این خودروها صورت میگیرد ما به شما عزیزان کارشناسان خودروی اتکس را پیشنهاد میکنیم. در این راستا شما خریداران عزیز برای کارشناسی و تخمین خودروی مورد نظر خود میتوانید با پر کردن فرم مربوطه
متن کامل نوشته در سایت اتکس
نظرات