تاثیر لجستیک بر کسبوکارهای آنلاین در دوران کرونا
درست است که دیگر خواندن و حتی شنیدن جملهای با مضمون «با آمدن کرونا، تقریبا بیشتر وجوه خرد و کلان زندگی انسانها، تحت تاثیر این ویروس و شیوع بیش از پیش آن قرار گرفته است» کمی کلیشهای شده اما به هر حال واقعیتی غیرقابل کتمان و بسیار پر رنگ است که نمیتوان از آن به سادگی چشم پوشید اما در همین حال، تاثیر لجستیک بر کسبوکارهای آنلاین در دوران کرونا نیز بسیار جالب توجه است. کمی خاصتر و از زاویه دید صنایع لجستیک محور که به این شرایط نگاه کنیم، خواهیم دید که چالشهای پیش روی این صنعت در این دوران حساس باعث شده تا اهمیت وجود آن با افزایش اثربخشی، کارایی و انعطافپذیری مخصوصا برای کسبوکارهای آنلاین بیشتر از پیش به چشم بیاید. از جمله موارد عینی تاثیر لجستیک بر کسبوکارهای آنلاین در دوران کرونا این است که کسبوکارهای بزرگ و معروفی همچون آمازون و علیبابا که خود از سردمداران مجموعه فروشگاههای آنلاین بوده و هستند، با افزایش بیش از حد انتظارات مشتریان خود مواجه شدند و مجبور به بازبینی واحدهای بسیاری از جمله بخش لجستیکی خود شدند. در چنین شرایطی و در یک مدت زمان بسیار کوتاه، سازمانهای لجستیک محور و یا مجموعههایی که هر کدام به نحوی با صنایع لجستیک در ارتباط هستند، شروع به نوآوری و خلاقیت در استفاده از موهبتهای دنیای تکنولوژی کردند و انقلابی را که از قبل آغاز شده بود، در بهترین زمان ممکن به بار نشاندند اما در این میان، تاثیر لجستیک بر کسبوکارهای آنلاین در دوران کرونا و ملزم کردن آنها برای بقا به شرط حضور در فضای آنلاین؛ غیرقابل انکار بود. در واقع این تنظیم مجدد خود باعث افزایش کارایی، اثربخشی عملیاتی و در نتیجه انعطافپذیری زنجیره تامین در برابر اختلالات آینده و راهحلی برای برون رفت از شرایط فعلی شد. واقعیت این است که تاثیر لجستیک بر کسبوکارهای آنلاین در دوران کرونا بسیار زیاد بوده است اما بهصورت خاص، این صنعت برای ابقا در مسند قدرت، نیاز ویژهای به مولفههایی خاص دارد. از قابلیتهای مختلف خود همچون داراییها و موجودیها برای ایجاد تعادل مجدد بین عرضه و تقاضای زیاد استفاده کنید. باور کنید که با این روش، میتوانید به راحتی نه تنها در سطح داخلی و بیرونی سازمانتان ارتباطات پر ثمرتری داشته باشید بلکه در سرتاسر اکوسیستم از زنجیره تامین و حتی مجموعههای رقیب؛ پیام کسبوکارتان را به راحتی هر چه تمامتر منتقل کنید. کرونا داستان غمانگیزی است که درسهای گران بهایی برای همه و مخصوصا کسبوکارهای آنلاین و مجموعههای فعال در صنایع لجستیک به همراه دارد.
متن کامل نوشته در سایت تینکست
نظرات